Az amerikai Interbrand Corp. tanácsadó vállalat „Best Global Brands” globális márkarangsorában 2012-ben is a Toyota szerepelt legjobban az autómárkák közül. A 2011-hez képest egy helyet előrelépő, így tizedikként szereplő japán márka értékét 30,28 milliárd dollárra teszi az amerikai cég kutatása.
A tőkeérték, a pénzügyi eredmény, illetve a fogyasztói magatartásra gyakorolt hatás alapján felállított rangsorban szerepelő autógyártók közül a második legjobb a 11. helyen álló Mercedes (30,097 Mrd dollár), illetve a 13. BMW (29,052 Mrd dollár).
Összesen tizenkét autómárka fért fel a százas listára, a közülük a legutolsó a Ferrari a 99. helyen, 3,77 milliárd dolláros értéket képviselve, amelynél az amerikaiak a Nissant is előrébb sorolták. Érdekesség, hogy a világ legnagyobb autógyártó vállalata, a General Motors egyik márkája sem tudott bekerülni a listára.
A ranglistán szereplő autógyártók:
10. Toyota (2011-ben 11. volt), márkaérték: 30,280 milliárd dollár
11. Mercedes-Benz (12.) 30,097
13. BMW (15.) 29,052
21. Honda (19.) 17,280
39. Volkswagen (47.) 9,252
45. Ford (50.) 7,958
53. Hyundai (61.) 7,473
55. Audi (59.) 7,196
72. Porsche (72.) 5,149
73. Nissan (90.) 4,969
86. Kia (-) 4,089
99. Ferrari (99.) 3,770
A lista élén változatlanul a Coca-Cola az első (77,839 Mrd dollár), míg a második az Apple (76,568 Mrd), amely a nyolcadik helyről lépett előre, a harmadik helyre szorítva az IBM-et (75,532 Mrd).
A százas rangsorba új szereplőként a Pampers, a Facebook, a Prada, a Kia, a Ralph Lauren és a MasterCard lépett be. A részvénykibocsátással nagy vihart kavart Facebook a 69. helyezéssel nyitott a rangsorban. A legnagyobb előrelépést az Apple, az Amazon, a Samsung, a Nissan és az Oracle érte el.
A legnagyobb esést a rangsorban az okostelefon-gyártókat egykor BlackBerry készülékével vezető Research in Motion (RIM) szenvedte el: a 93. helyre zuhant vissza az idei rangsorban a 2011-es 56. helyről.