A Ferrari elárulta, hogy 2013 januárjában a Detroti Autószalonon leplezi le eddig legerősebb sportkocsiját, persze csak azt követően, hogy a kiemelt ügyfeleknek már idén megmutatják. Az Enzo utódjának készülő különlegesség fő dobása, hogy a hibrid hajtást kap, természetesen a Forma-1-ben használt néven, KERS-t használva.
A pletykák szerint az utasok mögé középre beépített benzinmotorhoz duplakuplungos automata sebességváltó, illetve egy villanymotor kapcsolódik, amelyek a hátsó kerék hajtásáért felelnek, egy másik villanymotor pedig az első tengelynél dolgozik.
Úgy tudni, 6,3 literes V12-es motor a fő erőforrás, nagyjából 740-760 lóerős teljesítménnyel, míg a villanymotorok további 110-140 lóerőt nyújtanak. Vagyis 850-900 lóerő is elérhető lehet, miközben az Enzo 660 lóerőt produkált.
Ugyanakkor a Forma-1-ben használt legújabb szénszálas műanyagok alkalmazásával a jármű tömegét is igyekszik lefaragni a Ferrari. A hibrid rendszer ugyanis 150 kilót tesz hozzá egy normál modell tömegéhez, 50 kiló a villanymotor és vezérlőrendszerek, a Samsung által szállított lítiumon-akkumulátorok pedig még 100 kilót jelentenek. A cél, hogy az autó így is hozza az Enzo 1365 kilós tömegét.
Az autó központi celláját a szeptemberi Párizsi Autószalonon megmutatta a Ferrari, a cég ügyvezetője, Amedeo Felisa elárulta, hogy új gyártási eljárással készítik. Míg az Enzo esetében úgy készült a szénszálas cella, hogy a fém kokillában összepréselik a szövetet és nagy nyomással befecskendezik a műgyantát, addig a most alkalmazott – a Forma-1-ből átvett – technikánál, előbb bekenik a szövetet, majd után kerül a formába, ahol vákuummal alakítják ki az alkatrész alakját.
Mindkettőnek vannak előnyei, utóbbi talán azért jobb, mert könnyebb a sorozatgyártást megvalósítani. Ugyanakkor az eredményről már tudni, hogy az új utascella 20 százalékkal könnyebb, de 22 százalékkal merevebb, mint az Enzo esetében.
Várakozások szerint az új Ferrari, nagyjából 2,5 másodperc alatt gyorsulhat majd 100 km/órára, a végsebessége pedig elérheti 380 km/órát. Mindössze 600 darab készül belőle, ára ennek megfelelően csillagászati lesz. Aligha kérdéses, hogy elővételben elkel az összes.
A neve egyelőre kérdéses, de állítólag F70 néven érkezik majd, követve a Ferrari negyvenedik születésnapjára készült F40, a tíz évvel később elkészült F50 és a márka alapítójáról elnevezett Enzo modelleket. A Ferrari elnöke, Luca Cordero di Montezemolo Párizsban viccesen azt mondta, „az biztos, hogy nem Lucának fogják hívni”.