Egy év múlva szeptember 18-án (9.18.) indul a Porsche 918 Spyder forgalmazása a legfontosabb, amerikai piacon a név-dátum játékot kihasználva. A német szupersportkocsi nagyjából kész, a következő időszakban a motor, a hajtás végső hangolására koncentrál a gyártó. Legalábbis a Porsche nagykövete, Walter Röhrl elmondása alapján. A német rali-világbajnok nemrég próbálta ki a Nürburgringen a sportkocsit, élményeiről a brit Evo magazinnak mesélt.

A beszélgetésből kiderül, hogy a 918 a tervezettnél is erősebb, korábban a prototípusokban a 4,6 literes benzinmotor 570 lóerőt produkált, a két villanymotorral megtámogatott hibrid rendszer teljes teljesítménye 770 LE körüli. Ám a fejlesztés nem állt le, így a 9000-es fordulatra képes V8-as teljesítménye 585 lóerőre nőtt, míg a rendszerteljesítmény eléri a 795 LE-t.  Ne feledjük, a Lamborghini Aventador 700, a Ferrari F12 740 lóerős.

Majd 800 lóerős az új Porsche 1
Majd 800 lóerős az új Porsche 11


Nemcsak a motor ütős, de Röhrl szerint soha nem volt még olyan autója a Porschénak, amely ilyen fékteljesítményt nyújtott volna. Ennek is köszönhetően a Nürburgingen simán gyorsabb a korábbi csúcsmodellnél, a Carrera GT-nél.  

Röhrl 7:40-es időt ért el, amikor csak lazán körbe ment a 20,6 kilométeres pályán. Viszont a Porsche már közölte, amikor valóban az időre hajtott az egyik tesztpilótájuk, az állórajtos indulással 7 perc 14-másodperces időt ért el a konnektorról tölthető járgány prototípusa. A Carrera GT 7 perc 32 mp alatt ért körbe.  

Nem az Evo újságírója volt az egyetlen, aki mostanában beülhetett a 918 anyósülésére. Az Edo Competition tuningcég a Porsche lipcsei pályáján tehetett próbát. Ők is megerősítették a 795 lóerős teljesítményt, sőt ők azt is megtudták, hogy az autó 2,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/óra között. Ám ennél izgalmasabb a videón az autó működésének megfigyelése. Láthatóan nem jelent gondot, hogy csak a villanymotorokat használva akár 150 km/órára gyorsítson.

A nagyjából 180 millió forintba kerülő sportkocsi négykerék-hajtással készül, de emellett minden kereke kormányzott lesz, ami nagyobb stabilitást és jobb manőverezhetőséget nyújt. A normál változatok mellett készül majd versenypályára hangolt kivitel is.