A PSA Peugeot-Citroën úgy döntött, csökkenti a Peugeot 208 gyártási darabszámát az európai autópiacon tapasztalható lassuló kereslet miatt. Ennél többet nem árult el a cég szóvivője a részletekről.

Nem megy a Peugeot reménysége 1
Nem megy a Peugeot reménysége 7


Az év elején a Peugeot azt jelentette, hogy a modell első teljes évében, 2013-ban 550 ezer darab 208-as eladását tervezi világszerte, ebből 420 ezret Európában. A 208-as forgalmazása áprilisban indult, a JATO Dynamics piackutató adatai szerint augusztus végéig 74 487 darab kelt el. Ezzel a 208 a harmadik legnépszerűbb modell volt Európában a VW Golf és VW Polo után.   

Lapinformációk szerint a most bejelentett változtatás nyomán az idénre tervezett 175 ezer egység helyett csak 140 000 autó kelhet el, köszönhetően annak, hogy az év második felében még a korábbinál is rosszabb kereslet várható a piacokon.

A Wall Street Journal információi szerint októbert 10-től a 208-as óránkénti gyártási darabszámát a korábbi 52-ről 35-re csökkentette a Peugeot a Párizsi nyugati részén lévő poissy-i üzemben, ahol decembertől visszaállnak a kétműszakos termelésre a jelenlegi háromról. Ezzel párhuzamosan várhatóan 850 ideiglenes munkatárs állása szűnik meg.

A Peugeot szóvivője azt mondta, a márka továbbra is arra számít, hogy kategóriájában 10 százalékos piaci részesedést ér el a 208-as jövő év végére, de a teljes iparági számok a szektorban alacsonyabbak lesznek, mint az korábban várható volt.

Az ACAE autóipari szövetség adatai szerint PSA augusztus végéig 1,025 millió autót adott el ez Európai Unió és az EFTA tagországok területén, 13,4 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi év első kilenc hónapjában. A Citroën visszaesése 12, a Peugeot-é 14,5 százalékos volt. A csökkenő kereslet miatt komoly gondokkal küzdő PSA egyik fő reménysége a 208-as lenne, amelynek sikere alapvetően befolyásolja a vállalat működését.