2013 elején, a Genfi Autószalonon mutatkozik be a Volkswagen Polo R – árulta el a brit Autocar magazinnak a VW kutatási és fejlesztési vezetője, Ulrich Hackenberg. A szakember kifejtette, hogy a cég eredeti terveiben nem szerepelt a Polo R, de a Volkswagen ralimérnökei, majd a főnökök is akartak egy utcai variánst, hogy reklámozzák új versenyautójukat.
A Volkswagen az idei évben fejleszti, teszteli a Polo R WRC-t, amellyel 2013-tól indulnak a rali-világbajnokságon. Az utcai változatról már készült egy koncepció, amelyet 2012 májusában a legnagyobb VW-találkozón a Wörthersee Touron lehetett látni WRC Street concept néven.
Nagyjából ez az autó kerül majd az utcára. A Polo GTI-ben 1,4-es motort találunk, amit nem nagyon lehet tovább erősíteni, a Polo R WRC pedig 1,6-ost használ, utcai kivitelben viszont jelenleg nincs ilyenje a Volkswagennek. Ezért a Golf GTI 2,0 literes turbómotorját használják majd nagyjából 230 lóerős teljesítménnyel. A Polo R hatfokozatú manuális vagy duplakuplungos automata sebességváltóval készül, utóbbiban rajtautomatika is lesz. A sportos hangolású felfüggesztésen túl valódi – tehát mechanikus – differenciálzár támogatja a száguldást, hiszen ellentétben a raliautóval, amely négykerék-hajtású, az utcai kivitelben csak az első kerekeknek jut a nyomatékból.
Ezzel a teljesítménnyel kategóriája leggyorsabb modellje lehet a Polo R, ráígérve a Clio RS, 208 GTi, Corsa OPC, DS3 Racing modellekre is. Nagyjából 6,3 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/órára és 240 km/óra lehet a végsebessége.
Persze a csomagolás sem marad el, egyedi lökhárítók, szárny, méretes kipufogó és felnik díszítik majd a kocsit, amelybe versenyülések és apró sportkormány kerül.
Nem ez lesz az egyetlen új R modell, mert mint Hackenberg elárulta, nagyjából 2014-re a Golfból is elkészül a csúcsmodell „jó, erős 2,0 literes motorral”. 280 lóerőre lehet számítani.