A világ egyik legőszintébb autója az Ariel Atom, már ha autónak lehet nevezni egy alig több mint hatszáz kilós csővázas izét négy kerékkel, ami sokkal inkább célszerszám versenypályához, mint közlekedési eszköz. A brit sportkocsi kissé megújult.

Újítás a brutális élményautón 1
Újítás a brutális élményautón 25


A fő újdonság, hogy immár minden változat az 500 lóerős V8-ashoz fejlesztett erősebb vázszerkezetre épül. Új lengéscsillapítók és motortartó bakok kerülnek a járgányba, amitől az kényelmesebb közúton, viszont versenypályán jobb tapadást és kiegyensúlyozottabb viselkedést nyújt.

Változott a motortakaró lemez, illetve újak a projektoros fényszórók, a LED-es irányjelzők és hátsó lámpák. A sofőr új LCD-n figyelheti az adatokat, amelyek között már váltásra figyelmeztető jelzés is van, és csatlakoztatható hozzá egy adatgyűjtő is, amely megmutatja köridőket és a száguldás közben fellépő nehézségi gyorsulás értékeit.

Továbbra is a Honda 2,0 literes négyhengeres motorja mozgatja az Atomot. Szívó kivitelben a korábbihoz hasonlóan 245 lóerőt produkál, de a kompresszoros változat már 10 lóerővel erősebb, azaz a teljesítménye 310 LE-re nőtt. A pluszteljesítményt a szívórendszer, az üzemanyag-befecskendezés és a motorvezérlés módosításával érték el.    

Az egyszerűbb változat is 2,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, merészebbek pedig akár 250 km/órával is hajthatnak. A csúcsváltozat, az 507 lóerős Atom V8 viszont 2,5 másodperces sprintidőt és 280 km/óra feletti tempót produkál.