A napról napra nehezebb gazdasági helyzet ellenére a malajziai luxusautók gyártásával foglalkozó cég azért küzd, hogy az egyre nagyobb kínai és közel-keleti keresletet kielégítse. A Bufori luxusautó ára a vásárlók által választott és külön kérésre legyártott extráktól függően – legyen szó beépített boltívről, vagy akár gyönggyel díszített belsőről – 150 000-350 000 dollár (32-75 millió forint) között mozog.

A teljes mértékben kézzel készült autóra a tehetős vásárlók akár két évet is várnak.
Teljesen kézzel készül

Teljesen kézzel készül

Teljesen kézzel készül


Az egyik ilyen ügyfél Hong Tan, egy malajziai vállalkozó és tea-műértő, akinek külön kérése az volt, hogy az autó tökéletesen lássa el a teakészítői és aromaterápiai funkciókat is. „Ez az autó lehetővé teszi számomra, hogy a legnagyobb kényelemben utazzam, miközben a teámat iszom. Mindig is erre vágytam” – mondta Tan.

Az izmos árcédula ellenére az autó népszerűsége egyre nagyobb a tehetősebb ázsiaiak körében. Az elmúlt 3 évben a megrendelések száma 15-20 százalékkal nőtt évente.

Az ausztráliai cégalapító és ügyvezető igazgató, Gerry Khouri eleinte szülőhazájában kezdett luxusautó-gyártásba, de a növekvő ázsiai igények miatt a 90-es években már Malajziában folytatta. „Kína és a Közel-Kelet talán a két legnagyobb piac most.” mondta Khouri, hozzátéve, hogy folyamatosan kap megrendeléseket Japánból és Európából egyaránt.

Mozgó lakosztály

Mozgó lakosztály

Mozgó lakosztály


A cégalapító szerint – aki első autóját mindössze 21 évesen saját kertjében építette – a Bufori védjegye a klasszikus dizájn és a nagy teljesítmény. A luxuslimuzin dinamikus mozgásáról 6,4 literes V8-as 470 lóerő teljesítményű, 630 newtonméter nyomatékú motor gondoskodik. Azonban Khouri elismerte, hogy a lassú gyártási folyamat miatt nagy vetélytárs a Bentley és a Rolls-Royce. A mintegy 100 embert foglalkoztató gyár évente 60 autót tud összeállítani, de a nagy kereslet miatt a cél az évi 300 db lesz.

A megnövelt darabszám ellenére nem szerepel terveik közt semmiféle gépesítés, kizárólag kézzel gyártott autókat szeretnének forgalmazni a jövőben is. Úgy tűnik azonban, hogy a márka mellett voksolók nem türelmetlenkednek: „Érdemes várni!” mondta Tan, akinek 20 hónapig készült az autója. „Ez több, mint egy autó. Számomra a Bufori művészet.”