Nem egy, teljesen hétköznapi autón láttunk már utólag felragasztott karbonmintázatú fóliát. Azonban a sportosabb kinézeten túl az effajta csinosításból sok előnye nem származik a vezetőnek. A valódi – utóbbi időben presztízsszimbólummá avanzsált – karbonszál felhasználását csak a luxus- és versenyautógyárak engedhették meg maguknak. A hagyományos acélhoz képest kétszer merevebb, ötször erősebb és fele olyan nehéz anyag legyártása ugyanis rendkívül időigényes és drága.

Műanyag autókat akar a Ford 1
Műanyag autókat akar a Ford 9


Úgy tűnik azonban, hogy a Ford szakemberei több nagyobb német kutatóvállalattal közösen megtalálták a megoldást, hogy lerövidítsék a karbon-karosszériaelem gyártási folyamatát. A düsseldorfi „Composites Europe” műanyagipari rendezvényen prezentálták az első kísérleti darabot egy Focus orrán.

A 2010 óta tartó kutatómunkával azt szeretnék elérni, hogy tömeggyártásban a hagyományos gyártósorokon, és nem utolsó sorban alacsony költségek mellett állíthassanak elő szénszálas elemeket. A Ford törekvései nem véletlenek: a kötelező biztonsági átalakításoknak, kényelmi felszereléseknek köszönhetően az utóbbi évtizedben az autók súlya jelentősen megnőtt, ami nagyban befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást, károsanyag-kibocsátást.

A karbontechnika alkalmazásával jelentősen – akár több száz kilóval – csökkenne az autók tömege. Egyelőre nem tudni, mikor készülhetnek el az első sorozatgyártású darabok, de a fejlesztés 2013 szeptemberéig biztosan folytatódik.