Amikor tavaly kiderült, hogy a 2012-től a Williams Forma-1-es csapat újra Renault-motorokat használ, azonnal megindultak a pletykák egy közös utcai autóról, a legendás Clio Williams utódjáról. Úgy tűnik, a kocsi megvalósul.
Azt követően, hogy a szeptember végi Párizsi Autószalonon a Renault bemutatta az új Clio RS-t, a napokban a brit Autocar egy jól értesült informátorra hivatkozva írt a kocsiból készül Williams-variánsról. A lap szerint már idén bejelenthetik a kocsi érkezését, annak ellenére, hogy csak másfél év múlva kerül piacra.
A Williams az 1990-es években élte fénykorát, méghozzá Renault-motorokkal: együtt öt konstruktőri világbajnoki címet nyertek, az utcán pedig a Renault Clio Williams jelentette a közös munka gyümölcsét. Az 1992-ben bemutatott autóból először csak 3800 darabot terveztek, de a hatalmas sikerre való tekintettel további két limitált sorozat is elkészült, összesen 121 00 darab kelt el.
Az autó alapját a Clio 16 S modell adta, amelynek 1,8-as motorját a Williams 2,0 literessé alakította. Ám nemcsak az átalakított motor és sebességváltó tette különlegessé az autót, de a sportosabbra hangolt futómű is.
Nem világos, hogy a Williams valóban belefolyik-e a fejlesztésbe, vagy csak a nevét adja hozzá, a lényeg azonban a különleges kialakítás, amiért a rajongók hajlandóak fizetni.
A motor ezúttal minden bizonnyal marad 1,6-os turbós, de a teljesítménye a jelenlegi 200 lóerő helyett 220 lehet. Természetesen nem marad el a futómű módosítása, a sebességváltó viszont változatlanul automata lesz. Minden valószínűség szerint az eredeti színkombináció is visszatér, azaz a sötétkék karosszéria mellé arany felnik társulnak, ugyanakkor a normál Clio RS 200 modellekhez képest egyedi spoilerekkel és belső díszítőelemekkel hangsúlyozzák különlegességét.
Nemcsak a Renault profitálhat a Williams népszerűségéből, de az üzlet révén talán a Williams is olcsóbban juthat hozzá a Forma-1-es motorokhoz.