Az egyesület keddi közleményében hangsúlyozza: a márkaszervizek gyárilag rögzített normaidőkkel, azaz óradíjkorláttal, gyári szerszámokkal, műszerekkel, naprakészen frissített szoftverekkel, a gyár által kiképzett szerelőkkel olyan javítási minőséget garantálnak, amely a gépkocsi korának és futásteljesítményének megfelelő eredeti állapot helyreállítását jelenti.
A közlemény rámutat: a márkaszerviz által kiadott részletes számla egyben az elvégzett munka és a beépített alkatrészek garanciáját is megtestesíti. A gyári javítási technológia és alkatrészek garantálják, hogy a gépjármű a közlekedésben biztonsággal vehet részt.
Az egyesület közleményében felhívja a figyelmet, hogy ha a balesetet műszaki hiba okozta, akkor a balesetet okozó jármű vezetője az elsődlegesen felelős, akár büntetőjogilag is. Ha ezt a felelősséget nem akarja viselni, akkor a gépjárművet – különösen a világítási rendszerét, futóművét, fék- és kormányrendszerét – mindig olyan műhelyben kell javíttatni, amely bizonyosan rendelkezik a megfelelő szakmai tudással, szerszámokkal, műszerekkel és alkatrészforrással, s az elvégzett munkáról és a beépített alkatrészekről részletes számlát ad – hangsúlyozza az MGE.
Az egyesület szerint tévhit, hogy a márkaszervizek minden esetben drágán, a független szervizeknél nem jobb minőségben dolgoznak. Ugyanakkor sajnálatos – jegyzi meg az MGE -, hogy a márkaszervizekből kiesett munka nem a legális független szervizekhez, hanem a feketeműhelyekbe áramlott.
Az egyesület tájékoztatása szerint az Európai Unió közútjain évente mintegy 2000 ember szenved halálos balesetet a gépjármű műszaki hibája miatt, és 128 000 ember sérül meg súlyosan ugyanebből az okból. Magyarországon évente az utakon mintegy 70 ember hal meg, és 5000 ember szenved súlyos sérüléssel járó balesetet a gépjármű műszaki hibája miatt.