A Volkswagen szerződést kötött Jari-Matti Latvalával, aki 2013-től a Polo R WRC-vel versenyez a rali-világbajnokságon. Mint a német gyártó közleményében kifejti, a finn „tapasztalata, agresszivitása és rendkívüli sebessége” nyomán a márka meg van róla győződve, hogy ő az ideális jelölt.
„Nagyon boldog vagyok, hogy a jövőben a Polo R WRC-t vezethetem a rali-világbajnokságon. A Volkswagen-csoport céltudatossága meggyőzött, hogy elfogadjam ezt a kihívást” – kezdte az első hivatalos PR-köröket Latvala.
„A Fordnál töltött idő nagyon értékes számomra, szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki támogatott ott engem az elmúlt években; nem volt könnyű elbúcsúznom. Azért döntöttem így, hogy előrébb lépjek és a Volkswagennel elérjem a nagy célomat, a világbajnoki címet.”
Latvala maga is elárulta korábban, hogy a Volkswagen megkereste, de akkor még vacillált a versenyképes Ford és az újonccsapat között. A kék ovál azonban az év végén kivonul a rali-vb-ről, a versenyautókat építő M-Sport vélhetően marad, de nem lesz gyári csapat.
A 27 éves finn öt évet versenyzett a Fordnál, eleinte a második számú Stobart csapatnál, majd a gyári alakulatnál. Legsikeresebb éve a 2010-es volt, amikor második volt a világbajnokságban. Idén a csapat első számú versenyzője lett, de számos vezetői hibája nyomán nagyon hamar lemaradt. Az év második felében magára talált, de így is csak statisztálni tudott Sebastien Loeb kilencedik világbajnoki címéhez.
Ugyanakkor még mindig fiatal, de óriási tapasztalata van, 105 vb-futamon indult, amelyek közül hetet nyert meg, 26-szor állt dobogón. Leendő csapattársa, Sebastien Ogier kevésbé tapasztalt, de eredményessége sokkal jobb, hét győzelem negyvenhat futam alatt. Bár Ogier már egy éve a Volkswagennek dolgozik és fejleszti a Polo R WRC-t, ez a tapasztalat minimális előnyt jelent ezeknél a profi pilótáknál, a 2013-as évadnyitó Monte-Carlo-ralin aligha ez dönt majd a kettőjük között.
Persze addig még mindkettőjükre vár még néhány feladat, holnaptól például a Szardínia-ralin versenyeznek.