Egy hónapja tudjuk, hogy Cascada néven érkezik az Opel Astra ötödik karosszériaváltozata, a kabrió. Mostanra megérkeztek az első fotók az autóról és műszaki részleteket is közölt a gyártó a 2013 elején érkező modellről. Azonnal látszik, hogy az elődmodellnél tett – fémtetős – kitérő után újra vászontetővel készül a nyitott Astra.
A gyár ígérete szerint a vászontető nem visszalépés, igazi négy évszakos autóról van szó. Mint mondják, prémium gyártóknak szállító cégektől szerzik be a tető elemeit, ennek köszönhetően a hő- és hangszigetelés is jó. A tető 17 másodperc alatt nyílik ki és 50 km/órás sebességig működtethető, mindkettő kiemelkedő érték. Ráadásul valamennyi modellen széria a tető távvezérlése is. A bemutatáskor háromféle tetőszín lesz választható, ezekhez tízféle fényezés járul.
„Sok kabrió jól néz ki nyitottan, de felhúzott tetővel már esetlen. Áramvonalas vászontetejének egyöntetű profiljával viszont csukottan is szép az Opel Cascada” – véli Malcolm Ward, dizájnvezető, és ezzel mi is egyetértünk.
Az említett tető mellett olyan további, luxusautókban jellemző elemek gondoskodnak a kényelemről, mint az elektromosan kézhez nyújtott biztonsági öv és a bőrrel borított, fűthető, szellőztetett, ergonomikus ülés. Boruláskor, illetve légzsákos ütközéskor is rugós bukócsövek ugranak fel a hátsó ülések mögül, felkészítve az autót a baleset további lefolyására.
A Cascada felszereléséből nem hiányzik a 11 automatikus funkciót tartalmazó adaptív fényszóró, a jelzőtábla-felismerés, a sávelhagyási figyelmeztetés, a követésitávolság-kijelzés és az ütközésveszélyre figyelmeztetés, de elérhető az Opel Eye frontkamera, a tolatókamera, a parkolássegítő, az ultrahangos holttérfigyelő is.
Az Opel előző generációs kabriójával, az Astra TwinToppal összehasonlítva a Cascada csavarási szilárdsága 43, hajlítási merevsége 10 százalékkal nagyobb. Azaz kevésbé hajlamos a csavarodásra, illetve csökken a zaj és a rezgés. A merevség mellett a jó vezethetőséget segíti, hogy elődjéhez képest a engelytávja 71 milliméterrel, első nyomtávja 56-tal, a hátsó 70-nel nőtt.
Az első futóművet eredetileg az Insignia OPC részére fejlesztették ki, lényege, hogy elválasztja a csillapítási és kormányzási funkciókat, csekély hajtási kormánybefolyást biztosít. Természetesen a FlexRide, az Opel alkalmazkodó futómű-szabályozó rendszere is kapható a Cascadához.
A 4,7 méter hosszú autóban a csomagtartó nyitott tetővel 280, felcsukott vászontetővel 350 literes. Hosszabb tárgyak elhelyezésére a FlexFold rendszer ad lehetőséget, amely elektromosan lefekteti az 50:50 arányban osztott hátsó üléstámlát.
Kezdetben háromféle benzinmotorral és egy dízellel készül a Cascada. Az 1,4-es turbós benzinmotor 120, illetve 140 lóerővel választható, míg a Szentgotthárdon gyártott új 1,6-os közvetlen befecskendezéses turbónak a 170 lóerős változata kerül a kocsiba. Dízelből a kétliteres 165 lóerős motor kerül a palettára. Erősebb benzin- és dízelmotorok később jelennek meg.