Egy héttel azután, hogy a Francia-ralin megnyerte sorozatban kilencedik világbajnok címét Sebastien Loeb, már Szardínián járta az utakat, hogy felírja a pályákat, amelyeken holnaptól száguldanak a rali-világbajnokság résztvevői.
Miután 2004-ben az előző évek tradicionális aszfaltos San Remó-i helyszínét váltották fel a murvás Szardíniával, nagyon nehéznek bizonyuló ralit kellett teljesítenie a pilótáknak. Mivel azonban a murvás tesztek nagy része Szardínián folyik, így ez komoly segítséget jelent a csapatoknak feltérképezni a verseny különleges kihívásait. A szardíniai szakaszok gyorsak és szűkek, amelyek hol nagy lapos területeken, hol pedig hullámzó erdős völgyeken vezetnek keresztül, melyek tele vannak víztócsákkal és nagy ugratókkal. Fontos szerephez jut a jól elkészített itiner és a megfelelő versenyvonal megtalálása is.
Négy győzelmével még mindig Sebastien Loeb a hétvégi rali favoritja még akkor is, ha számára már nincs nagy tétje a versenynek. Loeb csapattársa, Mikko Hirvonen még nem nyert idén, így mivel a világbajnoki címek sorsa eldőlt, még az is lehet, hogy csapat ezúttal a finn pilótát segíti jobban a hőn áhított siker elérésében a finn által kedvelt murván.
Az egyéni világbajnokság bronzérmes helyére pályázó Jari-Matti Latvala, Mads Östberg és Petter Solberg az utolsó két ralin minden bizonnyal beletad apait-anyait a győzelem érdekében. Nehéz megmondani, hogy e három klasszis közül kinek van nagyobb esélye a hétvégén. Latvala nyert már Szardínián 2009-ben, s ráadásul a legutóbbi murvás futamon, Walesben is ő győzedelmeskedett. Igen ám, de a feltörekvő tehetség Mads Östberg és a hatalmas rutinnal rendelkező Petter Solberg sem futott rossz időt Nagy-Britanniában.
A két gyári fordos pilóta mindenestre elég eltökélten hajt majd a győzelemre. Mivel a világbajnoki címek elkeltek, Latvala szerint most az egyetlen célja az első hely lesz, hiszen már nincs rajta az egész éves világbajnoki üldözés nyomása. „Így megváltozott a helyzet az utolsó két ralira. A célunk eddig is a győzelmek megszerzése volt, de mivel már nem igazán számít, hogy pontszerző helyen érünk-e célba, így az egyetlen esélyünk már csak a győzelmek megszerzése lehet” – szögezte le a Ford finn pilótája. „A győzelem számít egyedül” – tette hozzá eltökélten Solberg.
A raliról
A 2012-es Olasz-rali négy napon át tart, a csütörtökön megtartott szabadedzés és időmérő után két szakaszt is rendeznek, majd verseny péntektől vasárnapig folytatódik. 16 gyorsasági szakasz szerepel a programban, amelyek 306,04 km-t tesznek ki.
Pénteken Sassari szervizpontja körül zajlanak majd az események, szombaton a versenyzők a Monte Acuto térségben versengenek. Eredetileg vasárnapra beraktak a szervezők egy 50 km-es szakaszt, de annak érdekében, hogy csökkentsék a költségeket, inkább kétszer teszi meg a mezőny a Gallura gyorsasági szakaszt. A második menet számít a külön pontokért zajló Power Stage-nek. A tradicionális befutó Porto Cervóban lesz idén is.
Míg a gyári csapatok két autót használnak versenyzőként, hogy biztosítsák a tökéletes felkészítést, a privátoknál nincs ilyesmire pénz. Ezért aztán pl. az M-Sportnál Mads Ostberg és Jevgenyij Novikov autóinak átalakítására mindössze négy nap állt rendelkezésre. Nem kis munkáról van szó, hiszen a Francia-rali aszfalton, a Szardínia-rali murván zajlik. Cserélni kell a sebességváltót, a futóművet, lengéscsillapítókat, fékeket stb.
A világbajnokság állása a Francia Rali után:
Pilóták:
1. Sebastien Loeb Citroën WRT 244 pont
2. Mikko Hirvonen Citroën WRT 173 pont
3. Jari-Matti Latvala Ford WRT 131 pont
4. Mads Östberg Adapta WRT 125 pont
5. Petter Solberg Ford WRT 119 pont
6. Jevgenyij Novikov M-Sport Ford WRT 69 pont
Gyártók:
1. Citroën WRT 388 pont
2. Ford WRT 259 pont
3. M-Sport Ford WRT 137 pont
4. Citroën Junior WRT 72 pont
5. Adapta WRT 71 pont
6. Qatar WRT 63 pont
(Forrás: Amber PR)