Ugyanakkor ezzel nem járt rosszabbul az állam, hiszen a bevételek nőttek. Egyfelől a teljes értékesített darabszám csökkenése ellenére a legtöbb kategóriában emelkedtek az eladási adatok. Az éves e-matricákból négy százalékkal, a havi változatokból pedig ötven százalékkal fogyott több.
Másfelől pedig azzal, hogy megszűnt a négynapos matrica, aki átutazásra, vagy csak egy hétvégére venné igénybe hazánk a gyorsforgalmi útjait annak is a drágább heti matricát kell megvennie. Itt a tavalyi több mint ötszörösére nőttek az eladásai számok: 2011-ben 1,15 millió heti e-matricát értékesítettek január és szeptember között, idén viszont több mint 6,4 milliót.
Minimális, 4 százalékos csökkenés egyedül a tehergépkocsik egynapos matricájánál figyelhető meg. A bevétel gyarapodásához ugyanakkor hozzájárulhatott a nagy tehergépjárművek által használt D4-es matricák drágulása is.
Az értékesítésből származó nettó árbevétel a tavalyi év első kilenc hónapjához képest mintegy 15 százalékkal nőtt, meghaladta a 43 milliárdot, szemben a tavalyi 38 milliárd forinttal. Ám az állam még ennél is többet szeretne, az év végére remélhető 55-60 milliárd helyett a jövő év közepén induló elektronikus útdíjfizetési rendszer teljes felfutása után 150 milliárdos bevételre számítanak. Ami igen kétséges, tekintve, hogy az emelkedő üzemanyagárak miatt egyre többen mondanak le az autózásról.
Forrás: Napi Gazdaság