A Daimler az európai piac gyengesége és a kínai piacon egyre élesedő verseny miatt évente 3 milliárd euró (833 milliárd forint) megtakarítására kényszerül, hogy teljesíteni tudja célját, az adózás előtti árbevétel-arányos nyereség (ROS) 10 százalékra emelését – írta a Manager Magazin internetes kiadása. Más lapok szerint csupán 1 milliárd eurós csökkentésről van szó.
A cég már szeptemberben közölte, hogy az idén biztosan nem sikerül elérni a 2011-es 5 milliárd euró adózás előtti nyereséget a személygépkocsi üzletágában. Jövőre még nehezebb lehet a piaci környezet, Európa és Kína után az amerikai piac is gyengülhet. További probléma, hogy késik az S-osztályú limuzinok új generációjának fejlesztése, a friss modell 2013-ra tervezett premierje így három hónappal csúszik – írta a német újság.
A beszámoló szerint a költségcsökkentést elbocsátások nélkül tervezik végrehajtani, de az előfordulhat, hogy a jelenlegi 4400 főnél kevesebb részmunkaidős dolgozót és kölcsönzött munkaerőt alkalmaznak majd.
A Mercedes-Benz, az AMG, valamint a Smart és a Maybach márkájú gépkocsik mellett teherautókat és buszokat gyártó vállalatcsoport adózott eredménye a második negyedévben 1,515 milliárd euró volt, 11 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. Ugyanakkor a Mercedes-Benz a már Kecskeméten is gyártott B-osztály modelljének köszönhetően a második negyedévben 370 400 járművet adott el, ami 4 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest és új értékesítési rekordot.
A stuttgarti cég luxusautói azonban jóval kevesebb nyereséget termelnek, mint a hazai versenytársak gyártmányai; az idei első félévben a Daimler darabonként 3 621 euró (1 millió forint) profitot ért el, míg az Audi 4242 (1,17millió Ft), a BMW 4325 (1,2 millió Ft) , a Porsche pedig 16 826 euró (4,6 millió forint) nyereséget könyvelhetett el minden egyes értékesített gépkocsi után.
A világszerte 274 ezer embert foglalkoztató társaság október 25-én közli a harmadik negyedévben elért eredményeit.
Forrás: MTI