Ez lehet a következő Mazda3-as? Jelöletlen borítékban kapta ezeket a fotókat a brit Autoexpress magazin, amely megkérdezte a japán gyár brit képviseletét a képekről. A Mazda álláspontja szerint csupán egy számítógépes grafikát láthatunk arról, hogyan is nézne ki egy kompakt modell az új KODO formanyelv használatával és nem egy valódi autóról készült fényképet.

Szépséggel megy a Golf ellen a Mazda 1
Szépséggel megy a Golf ellen a Mazda 11


Nem tudni, hogy egy ügyeskezű grafikus, vagy a Mazda tervezői készítették, de a lényegen ez nem változtat, hiszen bizonyosan valami hasonlóra kell számítanunk a jövő nyáron érkező új modell esetében. A KODO formanyelv először a CX-5-ön, majd az új Mazda6-on használta a cég, és az a két modell is számos hasonlóságot mutatott, aligha lesz másként a Mazda3 esetében.

Bizonyosan lesz igény az olasz sportos eleganciát mutató autóra az unalmas visszafogottságával a kategóriát uraló VW Golf ellenében is. A Mazda3 továbbra is ötajtós ferdehátú és négyajtós szedánként kerül piacra.

Műszaki szempontból a Skyactice projekt fejlesztései uralják majd kocsit, azaz a korábbinál nagyobb mértékben használják a drágább acélfajtákat, hogy csökkentsék a tömeget, de a futómű és más részletek esetében is a súlycsökkentésre törekednek.  

A takarékosság jegyében az átlagosnál jóval nagyobb sűrítésű benzinmotort, valamint az átlagosnál jóval kisebb sűrítésű dízelmotort használnak. Előbbi 2,0 literes, 155 lóerő teljesítménnyel, a 2,2-es dízel pedig 150 lóerővel várható a Mazda3-ban.

Emellett kisebb motorok is várhatóak, az 1,6-os dízel már ismert a jelenlegi generációból is, nem úgy az 1,3-as benzinmotor, amelyről egyelőre pletykaszinten hallani. A turbóval szerelt motor feladata, hogy leváltsa a korábbi 1,6-os szívót. A kisebb fogyasztást segíti az általánosan használt i-Stop motorleállító rendszer is.

Mennyi igaz a fentiekből? Nagyjából fél év múlva kiderül, amikor a japán modell hivatalosan bemutatkozik.