Ez lehet a következő Mazda3-as? Jelöletlen borítékban kapta ezeket a fotókat a brit Autoexpress magazin, amely megkérdezte a japán gyár brit képviseletét a képekről. A Mazda álláspontja szerint csupán egy számítógépes grafikát láthatunk arról, hogyan is nézne ki egy kompakt modell az új KODO formanyelv használatával és nem egy valódi autóról készült fényképet.
Nem tudni, hogy egy ügyeskezű grafikus, vagy a Mazda tervezői készítették, de a lényegen ez nem változtat, hiszen bizonyosan valami hasonlóra kell számítanunk a jövő nyáron érkező új modell esetében. A KODO formanyelv először a CX-5-ön, majd az új Mazda6-on használta a cég, és az a két modell is számos hasonlóságot mutatott, aligha lesz másként a Mazda3 esetében.
Bizonyosan lesz igény az olasz sportos eleganciát mutató autóra az unalmas visszafogottságával a kategóriát uraló VW Golf ellenében is. A Mazda3 továbbra is ötajtós ferdehátú és négyajtós szedánként kerül piacra.
Műszaki szempontból a Skyactice projekt fejlesztései uralják majd kocsit, azaz a korábbinál nagyobb mértékben használják a drágább acélfajtákat, hogy csökkentsék a tömeget, de a futómű és más részletek esetében is a súlycsökkentésre törekednek.
A takarékosság jegyében az átlagosnál jóval nagyobb sűrítésű benzinmotort, valamint az átlagosnál jóval kisebb sűrítésű dízelmotort használnak. Előbbi 2,0 literes, 155 lóerő teljesítménnyel, a 2,2-es dízel pedig 150 lóerővel várható a Mazda3-ban.
Emellett kisebb motorok is várhatóak, az 1,6-os dízel már ismert a jelenlegi generációból is, nem úgy az 1,3-as benzinmotor, amelyről egyelőre pletykaszinten hallani. A turbóval szerelt motor feladata, hogy leváltsa a korábbi 1,6-os szívót. A kisebb fogyasztást segíti az általánosan használt i-Stop motorleállító rendszer is.
Mennyi igaz a fentiekből? Nagyjából fél év múlva kiderül, amikor a japán modell hivatalosan bemutatkozik.