A kezdetben csak az Egyesült Államokban forgalmazott hibrid-hajtású Honda mára több mint ötven országban, nyolc típusváltozatban érhető el. Ugyan a Toyota már a négy milliomodik környezetbarát autóján is túl van, nem lebecsülendő teljesítmény, hogy a 2005-ben még csak 100 ezer legyártott példányszámnál járó Honda, az utóbbi években -főleg a modellpaletta bővítése eredményeként – megsokszorozta eladásait.
A rohamosan növekvő amerikai és ázsiai autósok hibridéhségének kielégítése érdekében ez év májusától elindult az anyagyáron kívüli összeszerelés. Acura ILX Hibrid2 néven kezdte meg az amerikai gyár az új típusok előállítását, míg a környezetkímélő Jazz Thaiföldön gördül le a futószalagról, melynek termelésébe még e hónap végén a maláj gyártósorok is bekapcsolódnak.
A Japán autógyár továbbra is komoly erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy a „Blue Skies for Our Children” környezetvédelmi szlogenjén ne essék csorba. Tervben van ugyanis az utóbbi években bemutatott -fogyasztáscsökkenést eredményező – IMA hibrid rendszer fejlesztése. A kompakt, kis tömegű egymotoros rendszer a világ legtakarékosabb hibridjeként kerülhet forgalomba.Továbbá a jelenleg gyártott középkategóriájú típusok két hibrid motorral, az NSX és a Legend modellek új, három motoros, összkerék-hajtású (Sport Hybrid SH-AWD) hibrid hajtáslánccal is elérhetőek lesznek.
A Honda legfrissebb hibrid modellje a megújult CR-Z. A szeptemberben bemutatott modell 1,5-ös benzinmotorja és villanymotorja is erősebb, mint eddig. A rendszer együttes maximális teljesítménye 137 lóerőre nőtt, ami 13 lóerővel több, míg a rendszernyomaték 190 Nm, ami 16-tal haladja meg az eddigieket. A CR-Z gyorsabb, de mégsem fogyaszt többet.