A Szardínia-rali vasárnapi programja:

SS15 Gallura 1 – 8,24 km
SS16 Gallura 2 [power stage] -8,24 km

Ahogy arra számítani lehetett nem változott a sorrend a dobogós helyeken a Szardínia-rali záró napján. Az élen állók között túl nagy volt az időkülönbség, hogy azt a vasárnapi két szakaszon ledolgozzák, ezért nem is kockáztattak. Így aztán a péntek óta élen álló Mikko Hirvonen nyerte a rali-világbajnokság tizedik futamát Jevgenyij Novikov és Ott Tanak előtt.

A finn versenyzőnek ez volt az első győzelme a Citroënnél, ahová 2012-ben érkezett miután hat évet töltött a Fordnál. A Portugál-ralin már nyert, de akkor az autóban talált szabálytalan alkatrész miatt kizárták a versenyből.

Hirvonen a verseny elejétől gyors volt, a csütörtöki két szakaszon izgalmas csatát vívott csapattársával Sebastien Loebbel. Péntek reggel azonban a kilencszeres bajnok hibázott, kiesett a versenyből. Ekkortól Petter Solberg vette át az üldöző szerepét, de ő sem bírt a citroënessel. Sőt miután a norvég is hibázott péntek délután, Hirvonen ott maradt teljesen egyedül, a többiek pedig már percnyi távolságban lemaradva követték.


Ekkortól Hirvonen visszavett a tempóból és a hibamenetes célba érkezésre törekedett szombaton és vasárnap is. A második helyezett Jevgenyij Novikov és Ott Tanak meg sem próbálták támadni, nagyon messze voltak és túl sokat veszíthettek volna. Novikov második helyével megismételte eddigi legjobb eredményét, Ott Tanak pedig pályafutása során először állhatott világbajnoki futamon dobogóra. Mindketten kiváló versenyt futottak, szinte hiba nélkül teljesítették az olasz futamot.
Hirvonen nyerte a Szardínia-ralit 1
Hirvonen nyerte a Szardínia-ralit 71 „Nagyon jó érzés nyerni. Nagyon boldog vagyok” – mondta Hirvonen, akiknek ez volt pályafutása 15. győzelme. „Ötször voltunk másodikak már itt, most végre megvan a győzelem. Jól éreztem magam az autóban, csütörtökön és pénteken is keményen hajtottunk, azután tegnap és ma azon dolgoztunk, hogy megőrizzük előnyünket. Ez egy nagyszerű győzelem az egész csapatnak és arra készülök, hogy hasonlóan végezzünk Spanyolországban. Támadunk ott is.” Hirvonen nagyjából egy éve, a 2011-es Ausztrál-ralin nyert utoljára.

Bár a dobogóra nem állhatott fel, Mads Ostberg ismét bizonyította, hogy felnőtt a feladathoz, hogy gyári csapatba kerüljön. Ha pénteken nem veszít három percet a hátsó differenciálmű meghibásodása miatt, akár második is lehetett volna. Ám teljesítménye így is kiemelkedő, hiszen szombaton és vasárnap remek hajrával a hetedik helyről zárkózott fel.  A verseny során ő nyerte a legtöbb szakaszt, szám szerint ötöt.

Idén már ötödik alkalommal szerezte meg a negyedik helyet, illetve további három alkalommal ennél is előrébb végzett, ennek köszönhetően az egyéni bajnokságban előrelépett a harmadik helyre. Csak a két citroënes van előtte, de a Ford csapat mindkét versenyzője mögött áll, pedig ő privát versenyző.  
Hirvonen nyerte a Szardínia-ralit 72 Még Ostbergénél is kiemelkedőbb Sebastien Ogier teljesítménye. A francia versenyző a WRC-knél jóval gyengébb S2000-es autóval végzett az abszolút ötödik helyen. A Volkswagen versenyzője elmondta, annak is köszönhette sikerét, hogy autója kisebb nyomatéka kevésbé gyilkolta a gumikat, így hosszabban volt jobb tapadása, mint a WRC-knek. Persze az ellenfelek kieséses is segítette, illetve vasárnap Chris Atkinson, akivel harcolt az ötödik helyért defektet kapott, de a tempót ő diktálta.

Nemcsak Ogier, de csapattársa Andreas Mikkelsen is ügyesen terelte a Škoda Fabiát, ő hetedik helyig jutott, megelőzve az egész verseny alatt gondokkal küzdő Martin Prokopot, Petter Solberget és a helyi menő Luca Pedersolit.

A Ford – amely kiszáll a rali-világbajnokságból az év végén – szeretett volna győzelemmel búcsúzni, végül igen gyenge eredménnyel kénytelenek távozni. Pénteken mindkét versenyzőjük kiesett és csak a Rally2 szabálynak megfelelően, komoly időbüntetés mellett folytathatták szombaton. Solberg később esett ki, kevesebb büntetésének köszönhetően végül a kilencedik helyig jutott, sőt ő nyerte a külön pontokért zajló power stage-t is, így plusz három ponttal is gazdagodott. Jari-Matti Latvala a tizenkettedik helyen zárt.

A 2012-es világbajnokság utolsó versenye a november 8-11 között zajló Spanyol-rali lesz.

A 2012-es Szardínia-rali végeredménye (16/16 szakasz):

1. Mikko Hirvonen     Citroën Total WRT DS3 WRC               3ó 23p 54,9mp M
2. Jevgenyij Novikov  M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC           +1p 20,6mp M
3. Ott Tanak            M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC           +2p 21,1mp M
4. Mads Ostberg       Adapta WRT Fiesta RS WRC                    +3p 42,9mp
5. Sebastien Ogier     VW Motorsport Škoda Fabia S2000          +4p 27,5mp
6. Chris Atkinson       WRC MINI Team Portugal JCW WRC          +5p 22,2mp
7. Andreas Mikkelsen  VW Motorsport Škoda Fabia S2000          +6p 12,5mp
8. Martin Prokop        Czech Ford National Team Fiesta RS WRC +9p 29,3mp
9. Petter Solberg       Ford WRT Fiesta RS WRC                       +9p 52,3mp M
10. Luca Pedersoli      Citroën DS3 WRC                                 +20p 35,6mp

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre!

M= konsturktőr

A power stage eredménye:
1. Petter Solberg         6p 13,4mp  3 pont
2. Jari-Matti Latvala    +0,2mp       2 pont
3. Thierry Neuville       +4,7mp       1 pont

A világbajnokság állása (élmezőny):

1. Sebastien Loeb 244 pont
2. Mikko Hirvonen  198
3. Mads Ostberg  137
4. Jari-Matti Latvala 133
5. Petter Solberg 124
6. Jevgenyij  Novikov 87
7. Thierry Neuville 53
8. Ott Tanak 52