A címben szereplő második évad nem elírás, ez már a tényleg nem az első eset, hogy az öreg autót a sír széléről rángatjuk vissza az életbe. Az első mutatvány bő másfél évtizeddel ezelőtt zajlott, és egyáltalán nem volt problémamentes. Egy szemétdomb tetejéről halásztuk le az öreg autót, így akadt vele bonyodalom bőven, mire megkapta a rendszámot. De szerencsére ennek az emléke már megkopott, így ismét belecsaptunk a felújítás bűzös posványába.
Néhány éve, amikor a vezessnél mindenki megírta a saját autóját, én is elővettem az öreg SII-es Land Roverrel gyűjtött élményeket. Azóta sok minden történt, az 1996-os alvázjavítás jótékony hatása elkezdett megfakulni, a fék is vesztett a munkakedvből, és a persze az autók jövőjét legjobban befolyásoló műszaki vizsga is lejárt.
Aztán a közterület felügyelet – állampolgári bejelentés alapján – elegánsan, éppen a nyaralásunk alatt, mindenféle figyelmeztetés nélkül ellopta a kocsit a ház elől. Később kiderült, a kedves bejelentő magának nézte ki az autót, a gazdátlan járgány megvásárlását tervezve.
Ezmiez?
Terveink szerint ezen a fórumon számolunk be a bő ötvenéves széria kettes Land Rover feltámasztásáról. Várhatóan nem lesz kész a jövő héten, hiszen saját zsebből finanszírozzuk a munkát és az alkatrészek beszerzését is. És jó eséllyel semmi sem fog úgy menni, ahogy tervezzük, szóval bőven lesz miről írni.
Így az elmúlt két évet az öreg Land Rover Tinnyén töltötte, egy igazi restaurátor-műhelyben. Itt főleg Bogarak, öreg Porschék, és kit tudja még miféle antik jószágok kelnek újra életre, iparilag igen fejlett környezetben, és iparilag igen fejlett áron. És persze a munkamódszer is más, nem nagyon javítanak, hanem először minden beteg, és betegnek vélt részt könyörtelenül kivágnak a szervezetből, majd utána újat építenek a helyére. Ők teljesen hasznavehetetlennek ítélték a bő ötven éves alvázat, és adtak egy sok számjegyből álló árajánlatot az újjáépítésre. Mivel nem emlékszem, hogy az elmúlt hónapokban komolyabb lottónyeremény állt volna a házhoz, ezt a lehetőséget el kellett vetnem.
Én különben sem egy OT-rendszámos, fűtött garázsban tartott fertelmet szeretnék, amely mint egy kitömött vaddisznó, csak úgy van. Persze azért sem lesz sose OT-s rendszáma az autómnak, mert nem kívánok senkivel azon vitatkozni, hogy miért van generátor az autóban az eredeti dinamó helyett, illetve miért nem két darab 6 voltos, sorba kötött akksiról megy az autó. Én használni szeretném az öreg autót, jönni-menni vele, aludni a tetején, és hagyni, hogy a két gyerek kedvére tomboljon benne. Mert erre való.
Rövid Land Rover történelem mozgóképen:
Van-e szándék?
Így most egy másik, jóval rugalmasabb, és nem utolsó sorban márkaszempontból jóval felkészültebb műhelybe került a járgány. A szabad ég alatt tétlenül végigmeditált évek után, első körben egy alapos ganézás, illetve a motor beindítása következik, majd a fékek, és az alváz hátuljának rendbetétele. Jelenleg még az átfogó állapotfelmérésnél tartunk, írjuk a rozsdával vívott harc veszteséglistáját, illetve a beszerzendő alkatrészek sora is gyorsabban gyarapodik, mint a pénztárcám szeretné.
Sebaj, az új helyen tényleg csak azt cserélik, amit muszáj, és közben nincs siránkozás, hogy jajajajj, ez de rossz állapotban van, jajajajj, ez de sokba fog kerülni. És a mester tudja mit beszél, hisz maga is ilyen autóval jár.
Végül egy filmelőzetes, – igen, van benne Land Rover – ahonnan a címet is kölcsönöztem: