Részleteket árult el a General Motors és a PSA Peugeot Citroën a közöttük létrejött együttműködésről. Mint a közleményből kiderült, legalább négy közös modell várható. A program nyomán együtt fejlesztett padlólemezre épülő kocsik közül az első 2016 végén kerül kereskedelmi forgalomba.
A projekt részeként készül egy olyan kompakt jármű, amely az Opelnél többcélú áruszállító/egyterű karosszériával jelenik meg, míg a Peugeot-nál szabadidő-autóként mutatkozik be. Terveznek egy kisautót is, amely Opel, illetve Citroën márkajelzéssel készül, míg a közepes méretű kocsik esetében mindhárom márka profitál a közös munkából.
A negyedik program egy korszerű, alacsony széndioxid-kibocsátású kisautó padlólemezének kidolgozása, amely a következő generációs Opel- és PSA-modellek alapját adja Európában, illetve más régiókban.
A fentieken túl a két vállalat vizsgálja az együttműködés kiterjesztésének lehetőségét más területekre is. Jelenleg is dolgoznak egy közös beszerzési szervezet kidolgozásán, amelynek célja, hogy öt éven belül éves szinten 2 milliárd dolláros megtakarítást érjenek el.
A PSA Peugeot Citroën és a General Motors 2012 márciusában jelentette be, hogy stratégia szövetséget köt. A szerződés értelmében a General Motors 7 százalékos tulajdonrésszel a PSA második legjelentősebb részvényesévé vált, miután egymilliárd euróval megemelte a francia autógyár alaptőkéjét. Tervben van egy közös vállalat létrehozása is az értékesítési vonalon, de a márkák függetlenségének megőrzése mellett.
A vállalatok összefogása teljesen érthető, hiszen az Opel és a PSA is elsősorban az európai piacból élnek, ahol viszont egyre kevesebb autó fogy. Az együttműködés fő célja a költségcsökkentés, amely biztosíthatja az életben maradásukat.