Újabb lépést tett az autonóm vezetés, vagyis az önállóan közlekedő járművek irányába a Volvo egy új, forgalmi dugókban működő vezetéstámogató rendszer bemutatásával. Ez lehetővé teszi, hogy a lassan haladó forgalomban az autó 50 km/órás sebességig automatikusan kövesse az előtte lévő járművet, 2014-re áll készen a gyártásra.
A rendszer az adaptív sebességtartó és sávtartást segítő rendszer technológiájának továbbfejlesztése. A vezető egy gomb megnyomásával aktiválhatja forgalmi dugókban működő vezetéstámogató rendszert. Amennyiben a funkció aktív, a motor, a fékek és a kormányzás automatikusan reagálnak, megtartva az elöl haladó autóhoz képest beállított távolságot, illetve vezérelve a kormányzást.
Az Egyesült Államok népszámlálással foglalkozó hivatalának felmérése szerint az amerikaiak évente több mint 100 órát töltenek munkába való ingázással. „A helyzet hasonló vagy még rosszabb a világ más nagyvárosaiban is. A forgalmi dugókban működő vezetéstámogató rendszerrel az a célunk, hogy csökkentsük az ingázás okozta stresszt a sofőrben”- mondta Peter Mertens, a Volvo Car Corporation kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke.
Az alacsony sebességnél, forgalmi dugókban működő vezetéstámogató rendszer már a Volvo második autonóm vezetési technológiája az utóbbi időben. A vállalat néhány hete mutatta be a SARTRE (Safe Road Trains for the Environment, azaz Biztonságos közúti szerelvények a környezetvédelemért) projektet, amely járműkonvojok létrehozására összpontosít az autóutakon és autópályákon haladó forgalomban, akár 90 km/órás sebességig.