A tervek szerint a gyárbezárások révén 18 százalékkal, azaz 355 ezer járművel csökkennek a fölösleges kapacitások az európai telephelyeken. Az így elérhető megtakarítás a Ford számításai szerint évi 450-500 millió dollárt tesz ki.
„Az Európában tapasztalható válságot új termékekkel, erősebb márkajelenléttel, költséghatékonyabb módszerekkel akarjuk legyőzni” – tudatta sajtóközleményében Alan Mulally elnök-vezérigazgató.
A társaság szerdán közölte, hogy 2014 végén bezárja a belgiumi Genkben lévő gyárát, az akció közvetlenül 4300 dolgozót, a beszállítóknál 5000 munkahelyet érint.
Az átalakítás jegyében a Ford Mondeo, az S-Max és a Galaxy gyártását a spanyolországi Valencia tartományba, onnan a C-Max és a Grand C-Max összeszerelést a Saar-vidéken lévő Saarlouisba helyezik át.
A southamptoni üzemből – ahol most 530-an dolgoznak – a törökországi telephelyre viszik át a Ford Transitok gyártását. Ez az üzem volt a Ford utolsó összeszerelő üzeme Nagy-Britanniában, ahol már csak 28 ezer kocsit gyártottak tavaly a 2008. évi 66 ezret követően. A Dagenhamban lévő préselő üzem dolgozóival együtt összesen 1400 főt érint a leépítés.
A Ford sok más autógyárhoz hasonlóan megszenvedi a kereslet csökkenését: az egész európai iparágban 2007 óta 20 százalékkal esett vissza az eladás, az új autók értékesítése 20 év óta a legalacsonyabb szinten van.
Forrás: MTI