A Generali biztosító nemrég elvégzett kutatásából kiderült, hogy a kötelező biztosítások megkötése esetében az ár mellett a biztosító megbízhatósága a fő szempont. Az 1200 fős reprezentatív kutatás során megkérdezettek több mint fele (54%) emelte ezt ki.

Lényeges szempontnak bizonyult továbbá az online kötés lehetősége (47,6%), a káresetekkel összefüggő ügyintézés gyorsasága (45,6%), illetve a könnyen elérhető ügyfélszolgálatok (32,8%). Érdekesség, hogy csupán a megkérdezettek 11,4%-a mondta azt, hogy az áron kívül semmilyen más szempontot nem vesz figyelembe kgfb megkötésekor.

Nem árverseny lesz az idei kötelezőkampány 1
Nem árverseny lesz az idei kötelezőkampány 9
„Egyre inkább úgy látjuk, hogy hasonlóan más biztosítási termékekhez, a kgfb területén is egyre erősebb lesz a szolgáltatási verseny az árverseny mellett. Mindez egy átgondoltabb, értékalapú, tudatos biztosításválasztást tesz lehetővé az október végén induló kampányban is” – mondta Ilics László, a Generali vezérigazgató helyettese.

A Generali Biztosító szerint az idei kötelezőkampányban egyre inkább megfigyelhető lesz, hogy a biztosítók az alaptermék mellé egyre több olyan kiegészítő terméket is kínálnak majd, amely magának a szerződőnek is szolgáltat egy káresemény bekövetkeztekor.

Ráadásul a magyarországi autósoknak csupán 26,4%-a rendelkezik casco biztosítással. Lényegében négy autótulajdonosból tehát három kizárólag kgfb biztosítással rendelkezik, így számukra kifejezetten előnyös lehet, ha egyre több szolgáltatást fog a kötelező is nyújtani, akár a károkozó fél számára is.

A Generali szerint a díjak tekintetében további drasztikus áresésre reálisan nem lehet számítani, már a 2011-es adatok alapján is Magyarországon volt a legalacsonyabb az átlagos kgfb-díj a régióban. A Generali PPF Holding 2012-es kimutatásában jól látható, hogy a hazai árszínvonal továbbra is alacsonyak számít a régióban.
Nem árverseny lesz az idei kötelezőkampány 10
Egy nemrég elfogadott törvénymódosításnak köszönhetően viszont állandósulni fog a verseny a társaságok között az ügyfelekért, hiszen az év közbeni díjhirdetésre is lehetőségük lesz 2013-ban a biztosítóknak.