A Mokka segíthet az Opelnek kilábalni az értékesítési gondokból, nagy a kereslet az új kis terepjáróra. Már a piaci bevezetés előtt több mint 40 ezer megrendelés futott be Európából. Különösen nagy az érdeklődés Német-, Olasz- és Oroszországban, illetve Nagy-Britanniában.
A 4,28 méteres Mokkával az Opel első német autógyártóként lép be Európa leggyorsabban növekvő járműkategóriájába, a kis kompakt szabadidő-autók szegmensébe (SUV-B). A Volkswagen egyelőre még a koncepciónál tart, de Taigun talán egy év múlva piacra kerül.
Míg más piaci területek korlátozottan növekednek, a SUV-B kategóriában tekintélyes hét százalékot mutatnak az adatok (2012 első féléve 2011 első félévéhez képest), holott a földrész piacának egésze zsugorodott. A kis szabadidő-autók adták az Európában eladott 2,6 millió szabadidő-autó 18 százalékát. Egyelőre a nagyobb méretű járgányokból (SUV-C) több fogy, de a kisebb modellek értékesítése dinamikusan nő.
Magyarországon nyitott hétvégével (2012. november 9-11.) kezdődik el hivatalosan az értékesítés. A belépő modell az 1,6 ecoFLEX (115 LE), mellette 1,4-es benzines turbó (140 LE) és 1,7-es dízel (130 LE) is van a kínálatban. A szívó benzines csak elsőkerék-hajtással kapható, a turbós csak 4×4-gyel, a dízel viszont mindkettővel választható. Az alapmotorhoz ötfokozatú manuális váltó jár, az erősebbekhez hatfokozatú, amely ugyanilyen automatára cserélhető felárért.
Az autó alapára az 1,6-os motorral 4,59 millió forint, de bevezetéskor 400 000 forint kedvezményt kínál az Opel minden változatnál. Így a legolcsóbb összkerekes változat 5,24 millió forinttól elvihető, míg dízelt 5,54-től lehet az akcióban választani.
A Mokka ellenfele többek között a Nissan Juke, a Škoda Yeti, a Mitsubishi ASX, de jövőre érkezik a Ford EcoSport, illetve a féltestvére, a Chevrolet Trax is.