Ahogy sportautós összehasonlító tesztünkből is kiderült, hogy a Toyota GT86 fantasztikus élményautó, a hangulata, a futóműve, a kormányzása és természetesen a hátsókerék-hajtása miatt. Egy valamiben azonban elmarad a kompakt sportmodellektől, a motorteljesítményben.  200 LE szemben 250 lóerős a Focus ST-vel vagy a 265 lóerős Megane RS-sel.

A Subaru kijavítja a Toyota hibáját 1
A Subaru kijavítja a Toyota hibáját 7


Az Automotive News megtudta, hogy a helyzet valamelyest változik, ugyanis a Subaru, amely BRZ néven kínálja a GT86 ikertestvérét, hamarosan bemutatja a modell turbófeltöltős változatát. Marad a 2,0 literes boxer motor, amelyhez kettősmegfúvású turbó és új befecskendező-rendszer társul. Jelenleg a Toyota követlen üzemanyag-befecskendezését használja a Subaru, de a turbóshoz házon belül fejlesztettek újat.

Mint az újságnak az informátor elárulta a BRZ STI (Subaru Technica International) néven érkező modell teljesítménye 280 lóerő, míg maximális nyomatéka 340 newtonméter feletti lesz. A legizgalmasabb az egészben, hogy más források szerint a Subaru korábbi hasonló teljesítményű modelljeivel szemben nem használják a négykerék-hajtást, hanem marad a normál modellek hátsókerék-hajtása. Nem hangzik rosszul.

Küllemében is vadabbnak ígérkezik az STI, követheti a 2011-ben bemutatott azonos nevű tanulmányt, azaz néhány kiegészítő spoilerrel és nagyobb kerekekkel jelzi teljesítményét.

A Subaru BRZ STI várhatóan 2013 őszén érkezik. Egyelőre nem hallani róla, hogy Toyota néven is piacra kerülne, de miért mondana le a Toyota ügyfelekről, ha a korábbi fejlesztési költségeket közösen állták?