2011-ben igazi meglepetés volt az Alfa Romeo 4C tanulmány, végre egy Alfa, ami nemcsak mutatós, de a vezetési élménye is tökéletes lehet, hiszen hátul hajt. A koncepció bemutatóján elárulták, hogy 2012-ben sorozatgyártásba kerülhet a kétüléses sportkocsi, de a gazdasági válság keresztülhúzta az olasz gyár számításait.
Lehet, hogy a fejlesztés lassult, de nem állt le. Az első prototípusok már az utcán vannak, így az első kémfotók is elkészültek. Bár teljes álcázással látták el a karosszériát, az nyilvánvaló, hogy a tanulmány formáját örökli a sorozatgyártású modell is.
A 4C alapját a KTM X-Bow számára tervezett karbonváz adja, a koncepció mindössze 850 kiló tömegű volt és a cél, hogy az utcai autó is tartani tudja ezt. A hátsókerék-hajtású, mindössze 4 méteres sportkocsiban az utasok mögé kerül a motor.
Egy eddig nem használt, új fejlesztésű, teljesen alumínium, nagynyomású közvetlen befecskendezéssel és turbófeltöltővel szerelt benzinmotor mozgatja majd az autót. Az 1,8 literes hengerűrtartalmú blokk többféle teljesítménnyel kerül a kocsiba, a legerősebbet 300 lóerősre ígérik, ami a kis tömeggel párosítva kiemelkedő dinamikát eredményez majd.
A tervek szerint évi 5000 darab is elkelhet belőle, az ára valószínűleg 45 000 eurótól (12,5 millió forint) indul. Nem elképzelhetetlen, hogy az autó nyitható tetővel, roadsterként is megjelenik. Fontos szerepe lesz abban, hogy az Alfa Romeo visszatérjen az amerikai piacra, ahonnan 1994-ben kivonult.