2012 harmadik negyedévében az Audi 364 ezer autót adott el, 14 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az év elejétől szeptember végéig 1,1 millió autót értékesített az Audi, 13 százalékkal többet, mint 2011 első kilenc hónapjában.

 

A harmadik negyedévben az Audi 12,6 milliárd euróra (3588 milliárd forint) növelte értékesítési árbevételét a tavalyi harmadik negyedévi 10,9 milliárd euróról, üzleti eredménye azonban 1,4 milliárd euróról 1,3 milliárd euróra (370 milliárd forint) csökkent.

 

Az európai autópiaci forgalomcsökkenés az Audi esetében nem a globális eladási szám, hanem az egy autóra jutó nyereség csökkenésében mutatkozik meg – írja a Handelsblatt német gazdasági napilap online kiadása. A prémium kategóriás autók iránt az Egyesült Államokban és Kínában növekvő kereslet bőven ellentételezte az európai piacokon végbement forgalomcsökkenést.

 

A harmadik negyedévben a bruttó eredménykulcs 10,5 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 13,1 százalékról. Az első kilenc hónapban 11,2 százalékos eredménykulcsot ért el az Audi, szemben a tavalyi 12,2 százalékkal. A Daimler 9 havi bruttó eredménykulcsa 7,8 százalék, a Porsche autógyáré pedig 18,5 százalék. A BMW a jövő héten teszi közzé adatait.

 

Axel Strotbek, az Audi pénzügyi igazgatója a negyedéves eredménybeszámolón megerősítette az idei több mint 1,4 milliós eladási, valamint a tavalyival közel megegyező üzletieredmény-célt.

Forrás: MTI