2006-ban mutatkozott be a Mercedes-Benz Ocean Drive koncepció, amely azt mutatta meg, milyen lehetne egy kabrió az S-osztály méretében. Azóta is pletykálják, hogy az autó több volt, mint a Mercedes technikai tudásának prezentációja, szondázták a közönséget.
A visszajelzés megfelelő lehetett, mert az autó elkészül. Mint a friss kémfotókon látszik, a német autógyár már a modell prototípusát teszteli. Ne tévesszen meg senkit a keménytető, az is az álca része, az autó vászontetővel készül majd. Már tudnak kellően csendes és időjárásálló vászontetőt gyártani, amit a Bentley és Rolls-Royce modelljei bizonyítanak, illetve a vevőkörnek van lehetősége télen másik autóban utazni, ugyanakkor a formaterv veszítene szépségből egy esetleges fémtető alkalmazásával.
Míg az Ocean Drive négyajtós volt, a szériamodell marad a szokványos megoldásnál, azaz hátra az első ajtókon, illetve az előrecsúszó első üléseken át vezet az út. Így kevésbé problémás a karosszéria merevségének biztosítása. Emellett a gyártás azért is olcsóbb, mert a az S-osztály kupé kiviteléből a CL-ből alakítják ki a kabriót, így sok alkatrész lehet közös.
Míg az S-osztály hagyományos szedán változata 2013-ban érkezik, a kupéra 2014-ig, a kabrióra valószínűleg 2015-ig várni kell. A négyajtósból háromféle készül: normál, nyújtott és különösen hosszú Pullmann, amelyet az időközben megszűnt Maybach márka vevőinek szánnak.
Széles motorpalettával készül az S-osztály, négy-, hat-, nyolc- és tizenkét hengeres motor is elérhető lesz, de hibrid variánst is terveznek. A kabrióhoz persze a komolyabb motorokat kínálja majd a Mercedes. Várható AMG kivitel is, amelyek közül az erősebb, az S65 AMG már 650 lóerőt kínál.
Természetesen a hátsókerék-hajtás helyett továbbra is választható majd összkerékhajtás is, egyes modellekben hatfokozatú manuális sebességváltó lesz, azonban a fő vonalat a hétfokozatú automata adja, de állítólag a V12-es S600-ban debütál majd az új kilencfokozatú automata is. További részleteket tudhat meg az új S-osztályról korábbi cikkeinkben, ITT és ITT.