A szabadidő terepjárók kategóriateremtő típusa a CR-V, már a negyedik generációnál tart. A kilencvenes évek közepe óta japán szorgalommal csiszolt, finomított nagytestű Honda végre hazánknak is megmutatta magát.

A nemzetközi bemutató szerzett tapasztalatokon nem változtattak a magyar kátyúkkal szabdalt utak, az elődhöz képest tíz százalékkal hosszabb lengéscsillapítók könnyen léptek át a krátereken. Szerencsére a kényelem fokozása nem csak egy ilyen újításra terjed ki. Az előddel azonos tengelytávval készülő, annál fél centivel rövidebb CR-V belső terét a külső méretek növelése nélkül sikerült bővíteni. Tágas, funkcionális, átlagos anyagokból precízen összeillesztve, annyira magától értetődő, hogy még egy erőltetett hasonlatot se tudok elsütni jellemzésképp.

Az új Honda CR-V  akkor is figyel, ha a mi szemünk már korántsem éber. Sávot, távolságot tart, ha kell a kormányzásban segít, ha kell, bizonyos mértékig helyettünk fékez.
Az előd erényeit csiszolták tovább, a motorpaletta és a tengelytáv nem változott

Az előd erényeit csiszolták tovább, a motorpaletta és a tengelytáv nem változott

Az előd erényeit csiszolták tovább, a motorpaletta és a tengelytáv nem változott


A hátsó sor előnye a kardánalagút nélküli sík padló, és a 38 milliméterrel mélyebbre került ülések hozadéka, a hatalmas fejtér. Csomagtérben is erősített a Honda, a kategória legnagyobb puttonya alaphangon 589 litert ad, de ha ez kevés a hátsó üléssor egy mozdulattal előrepattintva, akár három kerékpárt, vagy 1669 liternyi akármit vihetünk magunkkal. 

Néha előny, ha nincs forradalmi változás a motortérben. Ilyen esetben nem kell hirtelen előbukkanó hibákra számítani, nincs kényes új technika, biztos tétet tehetünk a megbízhatóságra. Az új japán SUV ebbe a kategóriába esik, a motorkínálat egy alapos átfésüléssel a háta mögött, de megegyezik az előd kínálatával. A 2.2 literes turbódízel maradt 150 lóerő, némileg csökkentett fogyasztással, a jó öreg 2 literes i-VTEC benzines pedig 155 lóerővel száll ringbe. Mindkettőt próbálva egyértelműen a dízel javallott, nyomatéka, habitusa, fogyasztása pontosan passzol a CR-V összképbe. Mellé akár a hatfokozatú kézi, akár az ötfokozatú automata választható, mindkettővel jó párost alkot.

A vezetéssegítő rendszerek tömkelegével autópályán szinte mindent figyel helyettünk az új Honda, távot, sebességet tart, veszélyes távolság esetén lassít

A vezetéssegítő rendszerek tömkelegével autópályán szinte mindent figyel helyettünk az új Honda, távot, sebességet tart, veszélyes távolság esetén lassít

A Honda CR-V a biztonság terén erősödött hatalmasat, mozaikszavak mögé bújtatott elektronikus rendszerek hada védi életünk. Az új ADAS vezetéssegítő rendszerben ACC és CMBS, valamint LKAS figyel, de ott van a jó öreg mozgás-adaptív EPS, plusz a VSA (lejtmenet és hegymeneti elindulást segítő rendszer, ABS, TSA, TCS – részletes leírás itt).

A friss generáció 4x4, illetve fronthajtásos verzióban is elérhető lesz

A friss generáció 4×4, illetve fronthajtásos verzióban is elérhető lesz

A friss generáció 4×4, illetve fronthajtásos verzióban is elérhető lesz


Rövidre fogva a Honda akkor is figyel, ha a mi szemünk már korántsem éber. Sávot, távolságot tart, ha kell a kormányzásban segít, ha kell, bizonyos mértékig helyettünk fékez. A rendszerek óvatossága néha nem esik egybe a vezető akaratával, számukra elég a menübe merülni, és kikapcsolni a biztonságos haladásra intő elektronikus rendszereket.

A régimódi úton maradást összkerékhajtás segíti, szintén egy új, csiszolt rendszerrel. A két tengely kapcsolatát elektronikus vezérléssel oldották meg, ez könnyebb, kisebb, mint a hidraulikus előd, valamint gyorsabban reagál a hirtelen megcsúszásra, tapadásvesztésre. Nem kötelező opció, aki sosem hajtana meredek havas hegyi útra, nem indul horgászni novemberi szottyos időben, az a kedvezőbb árú, csak fronthajtással szerelt CR-V-t is választhatja.

Végül elérkeztünk a legfontosabb kérdéshez, az árhoz. Az elődnél némileg agresszívabb, de még mindig feltűnésmentes japán hobbiterepjáró az amerikai piacra hangolt stílussal nálunk 6,5 millió forinttól elérhető. Ennyi pénzért csak elől hajtó benzines motorral felszerelt verziót vihetünk haza Comfort felszereltségi szinttel. A lépcsőket végiglépve a 2.2 literes dízel képviseli a csúcsot, Lifestyle szinttel, extrákkal megtömve 10.958.000 forint a végső ár.