Európában már 1979-ben leváltották a típust, de a nagy népszerűségnek örvendő, csekély gyártási költségek mellett előállítható kisbusz gyártása – a szintén sikeres Bogárhoz és Golfhoz hasonlóan – Latin-Amerikában sokáig folytatódott. Argentína 1986-ig, Mexikó 1996-ig, Brazília pedig a mai napig kielégíti a nagyszámú vásárlóközönséget. A korszerűsítések nagy része kimerült a – szigorodó környezetvédelmi normák miatt – a motorok fejlesztésében, de a vízhűtéses rendszerre is 2005-ig kellett várni.
Ahhoz, hogy a jövőben hatályba lépő szigorított aktív és passzív biztonsági normáknak megfeleljen a típus, jelentősen át kellene alakítani. A rendelet szerint az összes új autóba dupla légzsákot és blokkolásgátlót kell építeni, így a költséges átalakítások helyett záros határidőn belül végleg búcsút intenek a legöregebb népautónak. A brazil gyár már dolgozik azon, hogy a típus megszűnése után keletkező űrt kitöltsék egy méltó utóddal, de részletekről egyelőre nincsenek információink.