Sajtóközleményben árulták el, hogy augusztus óta francia pályákon, titokban összesen 3500 versenykilométeren van túl a tesztelés alatt lévő versenygép, amiről már most kiderült, körönként 1 másodpercet ver a jelenlegi, kétliteres szívómotoros elődre.
A gyárilag 1,6-os, négyhengeres, 197 lóerős, turbós RS-t a francia Oreca Magny-Cours cég vette kezelésbe, melynek következtében 220 lóerőre nőtt a teljesítmény, amihez 270 Nm nyomaték párosul.
A megnövelt erő első kerekekre történő biztos továbbításáról hatfokozatú szekvenciális sebességváltó, AP versenykuplung és önzáró differenciálmű gondoskodik. Nagy sebességhez nagy leszorítóerő dukál, a módosított aerodinamikai elemek és a tetőre szerelt megnövelt méretű szárny 200 km/h felett akár 40 kg-os leszorító erőt termelnek.
Természetesen a futóművet sem hagyták érintetlenül: A ZF-Sachs által tervezett állítható keménységű verseny-lengéscsillapítókon és alumínium lengőkarokon túl, új 17 colos könnyűfém versenyfelnik, az Ap Racing által szállított nagyteljesítményű, négydugattyús féknyergek és 320 mm-es féktárcsák biztosítják a megfelelő kezelhetőséget.
A jelenlegi kétliteres RS 2013-ig biztosan marad a versenypályákon, de a tervek szerint a 2014-es kupasorozatban már a finomhangolásokon átesett új generáció indul.