Követve a hagyományosabb modellek ráncfelvarrását, hat hónapja állította ki a SEAT a felfrissített Ibiza Cuprát, még mint tanulmányautót, de most szériaautóként is bemutatkozott.
Továbbra is 1,4 literes, turbóval és kompresszorral is felszerelt motor dolgozik a kisautóban. A maximális teljesítménye 180 LE, csúcsnyomatéka 250 Nm. Az erőt hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltó és elektronikus differenciálzár igyekszik a kerekeken át az útra juttatni. A sportosság jegyében a kormány mögötti fülekkel is kapcsolható a váltó.
6,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/óra között a Cupra, míg maximális sebessége 228 km/óra. Nem rossz dinamika, de az izgalmakra másként is rájátszik az autó: a kipufogóba kiegészítő hanggenerátor került a sportosabb muzsika érdekében.
A normál modellekhez képest alacsonyabbra ültetett kasztnival, illetve feszesebb felfüggesztéssel készül a Cupra, amelyhez 17 colos kerekek járnak. Ezt persze az eddigi is tudta a kocsi, a ráncfelvarrás inkább a külsőt érintette, amely során LED-es nappali menetfénnyel szerelt fényszórókkal, új lökhárítóval és hűtőmaszkkal gazdagodott, hátul a lámpák váltottak izzósról LED-esre.
Az alapvetően egyhangú utastér újdonságai a kétszínű huzattal is elérhető sportülések, az új sportkormány, az egyedi műszeregység, valamint az információs rendszer hordozható ötcolos képernyője.