Remek hírek
Remek hírek
Fotó megosztása:
Az első életjel. Motorindítás és afeletti örvendezés, hogy az öreg motor működik, nem füstöl
Az első életjel. Motorindítás és afeletti örvendezés, hogy az öreg motor működik, nem füstöl
Fotó megosztása:
Kicsit még hiányos, de fél percet hűtő nélkül is elketyeg
Kicsit még hiányos, de fél percet hűtő nélkül is elketyeg
Fotó megosztása:
Kicsit még hiányos, de fél percet hűtő nélkül is elketyeg
Kicsit még hiányos, de fél percet hűtő nélkül is elketyeg
Amikor az öreg Landy pár héttel ezelőtt átkerült az új helyére, elég ramatyul festett. A szabad ég alatt eltöltött néhány év még nem lett volna nagy baj, hisz minden évet ott töltött, hanem az nemtörődömség ártott neki, ahogy leszedett motorháztetővel és ajtóval hagyták kint a hóban, esőben, napsütésben fonnyadni.
A motortér tele volt dzsuvával, az adagolón lévő karok meg sem moccantak, a frissen kicserélt fékalkatrészek trehányul, néhol fordítva, néhol sehol sem bekötve, a vadiúj fékmunkahengerben pedig egy csepp fékfolyadék sem volt. Jó eséllyel ebből vehetek rögtön újat, mert úgy látszik, ennek már lőttek, úgy összerohadt a belseje.
Ezmiez?
Terveink szerint itt, ezen a fórumon számolunk be a bő ötvenéves széria kettes Land Rover feltámasztásáról. Várhatóan nem lesz kész a jövő héten, hiszen saját zsebből finanszírozzuk a munkát és az alkatrészek beszerzését is. És jó eséllyel semmi sem fog úgy menni, ahogy tervezzük, szóval bőven lesz miről írni.
Terveink szerint ezen a fórumon számolunk be a bő ötvenéves széria kettes Land Rover feltámasztásáról. Várhatóan nem lesz kész a jövő héten, hiszen saját zsebből finanszírozzuk a munkát és az alkatrészek beszerzését is. És jó eséllyel semmi sem fog úgy menni, ahogy tervezzük, szóval bőven lesz miről írni.
A kosz nagy részének eltávolítása és a karok, csuklók bemozgatása, kenése volt az elmúlt hetek listáján – közben igazi autóknak is kell a hely a műhelyben – és végül ezek el is készültek.
Egy frappáns, 1966-os újsághirdetés. Néhány i-betű elkallódott a digitalizálás során..
Valamelyik nap aztán csörgött a telefon, a vonalban a szaki izgatottan, hogy ezt hallgassam meg. Kis csend, majd éles csattanás, ahogy az indítómotor életre keltette a 2,3-as, öreg szívódízelt. A motor azonnal indult, még izzítani sem kellett, igaz, a garázsban nem volt hideg. Hallva az ismerős motorhangot, vagy ezernyi emlék vágtatott át az agyamon, Erdélyi kalandoktól a sóskúti homokbányában átdolgozott filmforgatáson, jégen visszacsúszós és horgásztóba süllyedős kalandokon át, egészen az autó alatt, nyakig olajosan, anyázva töltött órákig. Így azonnal ki kellett mennem a műhelybe, hogy élőben is hallhassam.
Itt egy rövid videó is az esetről. Figyelem, unalmas állóképekkel indul a mutatvány, de érdemes végigszörnyülködni és közeben azt találgatni, hogy vajon melyik rozsda-lepte cucc, mire is való.
Remek hírek
Használt Land Roverek a Vezess autókeresőben
Igen, tudom, nincs rajta még a hűtő, de pár másodpercet járt csak a motor, még a kipufogócsonk sem lett meleg. A buta huppogást pedig az okozza, hogy a szívócsonk meztelenül mered a levegőbe, nem tompítja a zaját az olajos légszűrő. Most már legalább azt tudjuk, hogy ezzel várhatóan nem lesz nagy baj, hiszen szépen indul, és egyelőre nem is füstöl. Se kéket, se feketét, se fehéret. És ez jó.
Jöhet az újonnan vett fékek szakszerű visszakötése, a fékmunkahenger, majd a fékek próbája, aztán egy alapos gőzborotvás külső-belső takarítás. Közben pedig elkezdem egy helyre gyűjteni az ország ki tudja hány pontján fellelhető, barátoknál, ismerősöknél megbújó Land Rover alkatrészeket.