Talán a legnagyobb fegyvere lehetett volna az Infiniti FX Vettel Editionnek a korábban beharangozott dinamika. A sorozatgyártáshoz közeli koncepcióként kiállított modell a japán gyár közlése szerint 300 km/órás sebességre volt képes, amivel a kategória leggyorsabbja lehetett volna, megelőzve a Porsche Cayenne és BMW X6 legdurvább modelljeit is. Ám az autóról kiadott friss közlemény szerint a szériamodellek csak 250 km/órára képesek, elektronikai korlátozás mellett. Persze ettől még igazi ínyencségnek ígérkezik a kocsi.

Tempó helyett F1-próba Vettel autójához 1
Tempó helyett F1-próba Vettel autójához 21


Az Infiniti a Red Bull Forma-1-es csapat támogatója, amelynek pilótája Sebastien Vettel az autógyártó márkanagykövete. Így felmerült az ötlet, hogy utcán is összevonnák a két márkát. Ennek eredménye az egy éve bemutatott FX Vettel Edition koncepció, amely nyomán hamarosan elkészülnek a szériamodellek. Vettel a fejlesztésből is kivette a részét, a tesztvezető csapat tagjaként visszajelzéseket adott a mérnököknek ahhoz, hogy a végeredmény tükrözze az eredeti elképzelést.

Az autó alapját az Infiniti FX50 S adja, de az 5,0 literes V8-as motor, többek között az átdolgozott kipufogónak köszönhetően, már nem 390, hanem 420 lóerős. A nyomaték 500-ról 520 Nm-re nőtt. Ezzel a hétfokozatú automata sebességváltóval és összkerékhajtással felvértezett szabadidő-autó az említett végsebességre és 5,6 másodperces sprintidőre képes.

Tempó helyett F1-próba Vettel autójához 22


Az FX karosszériája Vettel másik autója, a Red Bull Racing RB8 jegyeit felhasználva módosult. Karbonból készült új orrspoiler és hátsó szárny, de a Forma-1-ben általános anyagot használják a hűtőmaszknál és a kocsi oldalán is. Összesen 13 különböző, kézzel készülő elem kerül az autóra. Ínyencség, hogy a kocsi hátsó ködlámpája pont olyan, mint a Forma 1-es autók lámpája, a 15 piros LED-ből álló szerkezet viszont a közúti előírások miatt nem villoghat…

Az utastér átalakításánál is a karboné a főszerep, a középkonzol borítása mellett az ajtók díszbetétein és a kesztyűtartó felett is megjelenik. A techno-hangulatot az ülések középső részén a bőr helyett alkalmazott Alcantara fokozza.

A 20 milliméterrel alacsonyabbra ültetett karosszéria 21 colos kovácsolt könnyűfém felniken áll, amelyek egyenként 3,5 kg-mal könnyebbek a szériamodellek kerekeinél.

Az Infiniti FX Vettel csak fehér színben rendelhető, alapára 120 000 euró, nagyjából 34 millió forint. Ezért az összegért azonban nemcsak egy autó jár, hanem VIP program is. A vevők vezetéstechnikai tréningeken vehetnek részt sztársofőrökkel, Forma 1-es szimulátort próbálhatnak ki, beülhetnek a háromüléses Forma-1-es autóba, egyedi tesztvezetéseken vehetnek részt.

Mindössze 150 darabot gyártanak az egész világon, 50 autó kerül Európába. A gyártás a tervek szerint 2013. február 1-én kezdődik a németországi Bottropban, miután a Brabus fejlesztési csapata is segédkezett az autó fejlesztésénél. A megrendelők folyamatosan nyomon követhetik autójuk gyártását a díjmentesen járó, egyedi iPadeken.