Októberben 4047 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 15,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – közölte a Datahouse piackutató. 2012 első tíz hónapjában eddig 43 369 személykocsi kelt el, 16,2 százalékkal, nagyjából hatezer darabbal több, mint tavaly az azonos időszakban.

A Datahouse adatai szerint októberben összességében 6,8, január-októberben pedig 12,4 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett gépjárművek száma.

Személyautó-eladás 2012-ben:

Uralja a piacot a Škoda Octavia 1
Uralja a piacot a Škoda Octavia 11 Új kis-haszonjárműből 843 került forgalomba októberben, ami 9,7 százalékkal kevesebb, mint 2011 azonos hónapjában. Január-októberben a forgalomba helyezett új kis-haszonjárművek száma 5,5 százalékkal 8914-re nőtt.

Idén az első tíz hónapban jelentősen, több mint 71 százalékkal esett vissza a forgalomba helyezett buszok száma 2011. január-októberhez képest, a nagy-haszonjárműveké viszont kismértékben – 1,1 százalékkal – nőtt, 3522-re.

Motorkerékpárból októberben az előző évinél 13,8 százalékkal többet helyeztek forgalomba, 107 darabot. 2012 első tíz hónapjában 1693 új motort helyeztek forgalomba, ez 6,4 százalékkal kevesebb mint 2011 azonos időszakában.

A személyautóknál az Opel (436 db), Volkswagen (374) és Ford (340) volt az első három sorrendje októberben, míg a tíz hónapot figyelembe véve Opel (4939 db), Ford (4308) és Škoda (4151) az állás. Ami a modelleket érinti, ott igen egyértelmű a Škoda Octavia fölénye, amelyből idén eddig 2498 darabot helyeztek forgalomba, a második helyen álló Ford Focusból 1636 db, a harmadik Suzuki Swiftből 1537 kelt el. Ez persze annak köszönhető, hogy az új személyautó-értékesítés mintegy 70 százaléka céges vásárlás.

Személyautó értékesítés márka szerint:
Uralja a piacot a Škoda Octavia 12 A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete előrejelzése szerint az év végére a piac növekedése meghaladja a 2011. évi szintet, és hónapról hónapra pozitív trendet mutatva végül is 10 százalék feletti növekedést fog hozni 2012-ben.

Mivel a céges gépjárműpiac Budapestre koncentrálódik, a vidéki márkakereskedők helyzete rendkívül nehéz, mert az általuk értékesített volumen nagyon alacsony, sok helyen a heti egy darabot sem éri el.