Az Audi egyelőre nem érzi meg a válságot, októberben 123 600 gépkocsit értékesített világszerte, 13,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – közölte a Volkswagen-leányvállalat szerdán. Ezzel az év első tíz hónapjában 12,9 százalékkal 1,22 millióra nőtt az értékesített gépkocsik száma.

Kínában közel 36 ezer gépkocsit adott el a német márka, ez 29,5 százalékkal több, mint tavaly októberben, és már az év első tíz hónapjában elérték a tavalyi egész év forgalmát.

Nőtt az Audi értékesítése az autópiaci válsággal küszködő Európában is. A kontinens országaiban 4,2 százalékkal emelkedtek az eladások, ezen belül Oroszországban 57 százalékkal (2900 darabra), az Egyesült Királyságban 9,8 százalékkal (9100-ra) és magában Németországban 5,1 százalékkal (23 450-ra).

A Daimler a Mercedes-Benz, a Smart és a Maybach márkából 118 ezer autót adott el októberben, 6,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, január-október között pedig 1,163 millióra bővült a Daimler értékesítése, ami 5 százalékkal több, mint egy éve. A Daimlernek viszont igyekeznie kell, mivel Kínában 3,9 százalékkal csökkent a forgalom, mert a kínaiak a konkurencia modelljeit részesítik előnyben.

A BMW eddig az első kilenc hónapra vonatkozóan közölt adatokat. Ezek szerint a csoporthoz tartozó BMW, MINI és Rolls-Royce autókból az első háromnegyed évben eladásai 8,6 százalékkal 1 millió 110 ezerre emelkedtek. Ebben a kimutatásban az Audi 1,097 millió gépkocsinál jár.