Guinness-rekordkísérlet zajlott a hétvégén a Hungaroringen. A cél: a világ első vak motorosaként körbemenni egy Forma-1-es versenypályán
Rádión tartották egymással a kapcsolatot. Irtózatos összpontosítást igényel vakon motorozni és egy vak motorost irányítani is

Rádión tartották egymással a kapcsolatot. Irtózatos összpontosítást igényel vakon motorozni és egy vak motorost irányítani is

Rádión tartották egymással a kapcsolatot. Irtózatos összpontosítást igényel vakon motorozni és egy vak motorost irányítani is


Minden bizonnyal sikeres lesz az a Guinness-rekordkísérlet, amelyre a hétvégén került sor a mogyoródi aszfaltcsíkon. Karvai Sándor, az autóvezetésbe már korábban belekóstoló fiatalember most motoron mutatta meg, hogy bizalomra, összefogásra és kölcsönös segítségre alapozva egy vak ember is képes lehet körbemotorozni a több mint négy kilométeres versenypályán.

Karvai Sándort kollégánk, Borsi Gergő segítette egy másik motor nyergéből. Az Autogram című tévéműsor egyik műsorvezetője egy Honda Hornet nyergéből irányította rádión át társát, aki egy Honda CBR 600-ast sportgépet vezetett. Karvai Sándor motorkerékpárja teljes mértékben széria volt, még az alapjáratot sem csavarták feljebb rajta, hogy elinduláskor és haladás közben ne kelljen gázt adnia motorosnak.

Gondot okozott a hideg

Karvai Sándor egy Honda CBR 600-assal ment körbe a Hungaroringen. Az ABS jól jött a csak 5,5 fokos hőmérsékletben

Karvai Sándor egy Honda CBR 600-assal ment körbe a Hungaroringen. Az ABS jól jött a csak 5,5 fokos hőmérsékletben

Karvai Sándor egy Honda CBR 600-assal ment körbe a Hungaroringen. Az ABS jól jött a csak 5,5 fokos hőmérsékletben


A vak férfi haladt elöl, rádión tartották a kapcsolatot a többszörös magyar ralibajnokkal, de a hideg, 5,5 fokos időben a sisakok párásodni kezdtek belülről.

Karvainál ez értelemszerűen nem okozott problémát, de segítőjének fel kellett nyitnia a sisakplexit és a menetszél annyira zavarta a kapcsolattartást, hogy társa időnként alig vagy egyáltalán nem hallotta az instrukciókat a mikrofonból.

Mindkét féltől rettenetes koncentrációt igényelt végig a pálya középvonalához igazodva motorozni, hogy legyen tér korrigálni, ha bármi gond adódik. Végül 4400 métert tettek meg együtt a 4381,08 méteres pályán.

Borsi Gergő (balra), sokszoros magyar bajnok autóversenyző motoron sem ma kezdte. Ő segített Karvai Sándornak megtanulni a motorozást

Borsi Gergő (balra), sokszoros magyar bajnok autóversenyző motoron sem ma kezdte. Ő segített Karvai Sándornak megtanulni a motorozást

A rekordkísérlet előtt a vak motoros igen keveset motorozott, Borsi Gergő becslése szerint mindössze 12-15 órát töltött nyeregben. A felkészülés során először egyenesben, 20-30 méteres szakaszokat tett meg, ezt követően gyakorolták együtt a kanyarokat, a megfordulást. Karvai Sándor a Hungaroringen járt már motoron, de augusztusban az addigi 100-200 méteres össztávok után 1700 méter megtétele volt a felső határ.

Hitelesítés alatt

Jelenleg a kísérlet hitelesítésre vár, hogy bekerülhessen a Guinness rekordok közé. Ha a megjelent tudósítások és a vágatlan nyersanyag alapján a grémium elfogadja a rekordkísérletet, akkor Karvai Sándor lesz a világ első vak embere, aki kísérettel, de fizikai kontaktus nélkül teljes kört tett meg motorkerékpárral Forma-1-es pályán. Szerkesztőségünk is gratulál a sikerhez!

Karvai Sándor korábban már vezetett autót, sőt versenyautót is, Kőváry Barnával

Karvai Sándor korábban már vezetett autót, sőt versenyautót is, Kőváry Barnával