Cloud szerverek, automata utasfelismerés, fedélzeti kommunikátorok: ezek csupán azok az újdonságok a Visteon tanulmányautójából, amelyeket első hallásra képesek voltunk felfogni.
Rejtett légbeömlőkön, finoman szellőztet az e-Bee, a vezető a kormányból kapja a levegőt. Hagyományos rakodófelületek nincsenek, helyettük szakosodott tárolórendszereket aggathatunk fel függőleges sínekre, igényeiktől függően.

Rejtett légbeömlőkön, finoman szellőztet az e-Bee, a vezető a kormányból kapja a levegőt. Hagyományos rakodófelületek nincsenek, helyettük szakosodott tárolórendszereket aggathatunk fel függőleges sínekre, igényeiktől függően.

Rejtett légbeömlőkön, finoman szellőztet az e-Bee, a vezető a kormányból kapja a levegőt. Hagyományos rakodófelületek nincsenek, helyettük szakosodott tárolórendszereket aggathatunk fel függőleges sínekre, igényeiktől függően.


Mindig nehéz jóslásokba bocsátkozni, különösen, ha azok a jövőre vonatkoznak. Ezért amikor azt próbáljuk elképzelni, milyen lesz az élet 2020-ban, nem tehetünk mást, mint hogy kiterjesztjük, felnagyítjuk a jelen lehetőségeit. A Visteon fejlesztői számára azonban a jelek szerint ersze ez a megközelítés sem jelentett különösebb korlátokat, amikor kidolgozták mindazon rendszereket, amelyeket egy csokorba fogott és egy Nissan Leaf fedélzetén beépítve mutatott meg a világnak az autóipari beszállító.

Az e-Bee alapvetően az utastérről, az autó és utasai közötti interakcióról szól, a mérnökök azonban az alapoknál kezdték a megújítást: a klímaegységet eltávolították az utastérből, a légzsákokat a műszerfalból, sőt, magát a műszerfalat is kiszerelték. Ezzel rögtön köbméterben mérhető plusz teret nyertek az utastérben: a klíma eldolgozik a motortérben, a légzsákok a tetőből nyílnak, a műszerek (pontosabban az azokat helyettesítő táblaszámítógépek) pedig ugyanolyan jól elférnek egy kompozit nyúlványon, minek oda kereszttartó?

Dögös lett a Leaf. A méhecske-logóhoz méhsejt-szerkezetű dekoráció is dukál.

Dögös lett a Leaf. A méhecske-logóhoz méhsejt-szerkezetű dekoráció is dukál.

Ha már ennyi helyet adott nekik a fenntartható anyagokból építkező beltérben, minden utasát egyéni módon kezeli és szolgálja ki az e-Bee fedélzeti rendszere. Személyes azonosítójuk alapján pontosan tudja róluk, ki hol ül, hordozható elektronikai berendezéseiket automatikusan csatlakoztatja a fedélzeti kommunikációs hálózatra, amely nem csak a zenehallgatást vagy munkát, hanem az utasok közötti párbeszédet is kiszolgálja – ha pedig valaki magányra vágyna, egyetlen gombnyomással kiléphet a kommunikációs csatornából.
Személyre szabható érintőképernyős kezelő- és tájékoztató felület.

Személyre szabható érintőképernyős kezelő- és tájékoztató felület.

Személyre szabható érintőképernyős kezelő- és tájékoztató felület.


Az intranet mellett persze kifelé is kommunikál az e-Bee. Társalog környezetével, ami nem csak az útvonal-optimalizációt segíti, hanem lehetővé teszi, hogy például egy utcán elhelyezett hirdetést megpillantva az utasok azonnal meg is vásárolhatják az adott terméket vagy szolgáltatást. Ez egyes felhasználók beállításait egy cloud-szerveren tárolja a rendszer, ami új alapokra helyezi az autóbérlés intézményét, hiszen a világ bármely pontján ülünk be autónkba, ugyanazok a színek, illatok, műszerek, kezelőszervek, zenék, sőt, ugyanaz a navigációs beszédhang fogad bennünket.

Mindez egy autógyártónál lehetne persze a jövő zenéje, a Visteon azonban beszállítóként éppen abból él, hogy mindig új, jobb megoldásokat toljon megbízói keze alá. Ennek megfelelően az e-Bee fedélzetén bemutatott rendszerek többsége szériakész állapotra fejlesztett, akár azonnal bevethető berendezés – már csak arra van szükség, hogy egy autógyár elhiggye, hogy pont ezekre vágynak vásárlói.