Bizalom alapján választ az autós 1
Bizalom alapján választ az autós 49 A Netrisk.hu kötési statisztikájából minden évben kiderül, mennyire bíznak az ügyfelek egy-egy biztosítói márkában. Az erős márkákat akkor is sokan választják, ha máshol olcsóbb ajánlatot kapnak. A gyengébb márkákat sokszor akkor sem, ha a legjobb árat kínálják. A biztosítási alkusz szerint a márkák versenyében jelenleg a Generali vezet, csaknem háromszor több szerződést kötött ugyanis, mint ahányszor elsőként végzett az árversenyben.

Hasonlóan jó „márkaértékben” az Allianz. Bár a kalkulációk alig 1,5 százalékában adta a legjobb árat, a megkötött szerződésekből 3,4 százalékkal részesedett. Valamivel több mint kétszer többször választották tehát, mint ez csupán a díj alapján indokolt lenne. Az Allianznál az újrakötések aránya is átlag feletti: az új szerződések több mint felét a társaság eddigi ügyfelei adták.

A pozitív megítélésű társaságok között van még a Genertel, az Aegon, a Groupama, a K&H, az MKB, a Posta és az Uniqa. Az Union és a Signal megítélése semleges, esetükben az eltérés elhanyagolható. Az Astra, a Köbe és a Waberer Hungária viszont kevésbé vonzó márkanév: a Waberer mindössze fele annyi szerződést kötött eddig, mint ahányszor a legjobb árat adta. Igaz, százból 14 szerződést így is elvisz a versenyben.

A legolcsóbb kötelezőbiztosítást eddig egy idős Trabant-tulajdonos kötötte, aki az idei díjának alig negyedéért, évi 1824 forintért kötötte meg az Aegonnál jövő évi kötelezőjét. A legrosszabbul egy főváros környéki SEAT-tulajdonos járt, aki több baleset okozójaként eddigi díjának mintegy kétszeresét, több mint 71 ezer forintot fizethet 2013-ban.

SZÁMOLJA KI JÖVŐ ÉVI BIZTOSÍTÁSÁT ERRE A LINKRE KATTINTVA!