A benzinmotorral is megtámogatott Volt hibridrendszere után teljesen elektromos hajtással szerelt autót dolgozott ki a Chevrolet. A Spark EV-t olajhűtéses, állandó mágneses villanymotor mozgatja. A 100 kW-os teljesítmény (136 LE) mellé sportkocsiknak is megfelelő, 542 newtonméteres nyomaték társul.
Nem meglepő, hogy a kisautó tömegét jelentősen növelő lítiumion akkumulátorok beépítése után is igen fürge a Spark, a gyár közlése szerint nyolc másodpercnél kevesebb idő alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet.
A 20 kW-os akkumulátor teljes töltéséhez hét óra szükséges 230V-os hálózatról, illetve a General Motors új rendszerének köszönhetően gyorstöltővel 20 perc alatt 80 százalékos állapotba hozható. A telepek állapota mobiltelefonon keresztül lekérdezhető.
Az autó bevezetése jövő nyáron kezdődik meg az Egyesült Államokban, az európai értékesítéséről még nem hallani. Ám tekintve, hogy a Spark nálunk is része a kínálatnak, azokban az országokban, ahol van állami támogatás a villanyautókra könnyen megjelenhet, a Mitsubishi i-MiEV ellenfele lehet.
Nem ez az első elektromos kisautó a Chevrolet-nél, hiszen Beat (a Spark ott) néven Indiában már bemutatkozott egy ilyen járgány, gyengébb motorral és akkumulátorral.