A 2010-ben győztes Carlos Sainz jövőre ismét rajthoz áll a Dakar-ralin, a világ legnehezebbnek tartott autós terepversenyén. Az ötvenesztendős spanyol pilóta, aki 1990-ben, majd két évvel később is rali-világbajnokságot nyert, a Red Bull-csapat tagjaként startol a Dakaron. Csapattársa az a Nasszer al-Attijah lesz, aki 2011-ben nyerte meg a viadalt. A katari sportember egyébként skeetben bronzérmes lett az idei londoni olimpián.

Egy kép már kiszivárgott a 2013-as autóról
A 2011-es győztes

A 2011-es győztes

A 2011-es győztes


2010-ben, amikor mindketten a Volkswagen-csapat tagjai voltak Sainz komoly csatában győzte le Al-Attijahot. Többször összekoccantak a verseny során, hergelve egymást, majd a kéthetes verseny céljában a mindössze 2 perc 12 másodperc választotta el őket, ez a verseny történetének legkisebb különbsége. 2011-ben Attijah visszavágott.

2012-ben a Volkswagen már nem indította csapatát, Sainz kiszállt, Al-Attjiah viszont Robby Gordontól bérelt Hummerrel száguldott, amíg bírta a technika. Állítólag ez az autó adta meg a lökést a katarinak, hogy hasonló, saját autót építtessen.

A két pilóta 2013-ban egy-egy buggy volánja mögött vág neki a több mint nyolcezer kilométeres távnak. Úgy tudni, a kocsikat a Jefferies Racing építette. Az amerikai cég számos sikert ért el ilyen járművekkel terepversenyeken. A pletyka szerint a kétkerék-hajtású gépek több mint 700 lóerős V8-as motort rejtenek. A katari pilóta idén a rali-világbajnokságon indult, de az évad utolsó két versenyét kihagyta, hogy az új autóval foglalkozzon. Majd meggyőzte Sainzot, hogy legyen a csapattársa.

Egy kép már kiszivárgott a 2013-as autóról

Egy kép már kiszivárgott a 2013-as autóról

Egy kép már kiszivárgott a 2013-as autóról


A kocsikat szerdán mutatják be Párizsban, amikor nyilvánosságra hozzák a Dakar 2013 részletes útvonalát.

Buggyval utoljára Jean Louis Schlesser tudott nyerni a Dakaron még 2000-ben, azóta viszont a gyári támogatású négykerék-hajtású autók uralták a mezőnyt, a Mitsubishi, a Volkswagen, a BMW, illetve MINI. A Sainz-Al-Attijah csapat főszponzorai a Red Bull és Katar, így várhatóan nem mellékszereplőnek érkeznek a futamra.  

A versenyt ötödik alkalommal bonyolítják le Dél-Amerikában. A legutóbbi megmérettetéshez hasonlóan a mezőny január 5. és 20. között ezúttal is három országot szel át: a rajt a perui Limában lesz, majd Argentína érintésével Santiago de Chilében ér célba a mezőny