1200 fős reprezentatív kutatás szerint, a budapesti autósok helyzete tűnik a legrosszabbnak, hiszen az ő esetükben 40 százalékos a kátyú okozta sérülések az aránya, míg például a falvakban vagy a városokban alig több mint 25 százalék.
A biztosítónak az idei évben több mint 6,6 milliárdos casco kifizetése volt, melyből a társaság számításai szerint nagyságrendileg 3% körüli, vagyis megközelítőleg 200 millió forint volt az az összeg, amit kátyúkárok miatt térítettek. És ez csak egy biztosító.
Jól szemlélteti a problémát az is, hogy a Magyar Közút Zrt. az általa kezelt 30 ezer kilométeres úthálózaton 2012 november közepéig közel 78 ezer tonna kátyúzó anyagot használt fel több mint 800 ezer négyzetméternyi úthiba megszüntetésére, a munkálatokra 6,5 milliárd forintot fordítva. Ennek ellenére 100 ezernél is több betömetlen kátyú lehet az országban a becslések alapján. A várható lehűlés miatt pedig hamarosan megsokszorozódhat a kátyúk száma.
A kátyúkárt főszabály szerint – ha nincs cascónk vagy kátyúkár kiegészítőnk – az adott út tulajdonosának kell bejelentenünk, lehetőleg minél hamarabb, de öt napon belül. Mindenképpen készítsünk fényképet az esetről.
Az idén a Generali a kötelező biztosítás mellé olyan kiegészítő szolgáltatást is kínál, mely kátyúkárra nyújt védelmet.