Válságban általában leépítik a motorsport-tevékenységüket az autógyárak (a Ford kiszállt a raliból, a Peugeot a Le Mans-ból) az Opel viszont épp ellenkezőleg tesz. A német márka bejelentette, hogy visszatérnek a motorsport világába. No nem igazából, nem pénzt költenek, inkább üzletet látnak a dologban.
Nem indít csapatot az Opel, hanem eladásra készít versenyautókat. Két modellt jelentettek be rögtön. A német piac számára készül az Opel Astra OPC versenyváltozata, amelyet hosszútávú versenyzéshez megfelelően alakítanak át.
A nemzetközi piacra készül viszont az Adam raliautó, amely Nemzetközi Automobil szövetség (FIA) R2-es szabályának megfelelően épül. Bár műszaki részleteket nem közölt az Opel, az R2-es szabály említésével elárulta, hogy a sorozatgyártású modellben nem szereplő motor kerül az autóba. Az R2 ugyanis 1,4 liternél nagyobb, de 1,6 liternél kisebb hengerűrtartalmat engedélyez.
Állítólag 1,6-os szívómotor motor készül a kocsihoz 145 lóerős teljesítménnyel, amit ötfokozatú szekvenciális sebességváltó juttat az első kerekekhez. Elképzelhető, hogy később ebből születik egy Adam OPC.
Az elérhetőnek ígért, elsősorban kezdő versenyzőknek szánt raliautó egyik ellenfele a Renault Twingo R2 lehet.
Az Opel legsikeresebb versenykorszaka a hetvenes években volt, amikor Walter Röhrl vezette autójukat a ralipályákon. A német pilóta 1974-ben az Ascona A-val, majd 1979-ben az Ascona B-vel Európa-bajnoki címet nyert. A csúcs azonban az Ascona 400-assal 1982-ben elhódított világbajnoki cím. A zárt pályákon is otthon volt az Opel, amelyet az 1998-ban megszerzett DTM/ITC bajnoki cím, illetve a 2003-ban a Nürburgringi 24 órás versenyen szerzett győzelem jelez.
&noredirect=1