Egyre nő a szabadidő-autók piaca a világon, az Audi pedig – a konkurenciához hasonlóan – rész kíván a tortából, nem is kicsit. A már jelenleg is szép létszámú kínálatot (Q3, Q5, Q7, A6 Allroad) jelentősen kibővíti a márka.

A Párizsi Autószalonon leleplezett Crosslane Coupe Concept nemcsak azt mutatja meg, hogy az új formatervezési vezető, Wolfgang Eggar milyennek képzeli a márka jövőjét, de egy új, a Q3-nál kisebb modellt is előrevetít. Vélhetően Q2 néven érkezik majd.

Emellett a Q3 sportosabb, háromajtós variánsaként mutatkozhat be a Q4, illetve ugyanígy a Q5 dinamikusabb testvéreként készül a Q6. Ugyanazon a technikán osztoznak a modellek, csak a karosszéria mutat egyediséget, ahogy a BMW csinálja az X5/X6 párosnál. Persze nem marad ki a sportosításból a Q7-es sem, a fentieknek megfelelően Q8 néven kap testvért.

A nagyobb Q modellek következő generációja a VW konszern MLB padlólemezére épül majd. Ez az alap a VW Golfnál, Audi A3-nál már bevezetett MBQ nagytestvére, hosszában beépített motorokhoz, kialakítása szintén moduláris, így a tervezők az autó hosszúságát, szélességét, tengelytávolságát is könnyen változtathatják.

Az erre épülő modellek jelentős fogyást produkálnak majd, a Q7 például 350 kilóval kevesebbet nyom majd a jelenleginél, ebből 200 kilót jelent az új karosszéria struktúra alkalmazása. Alumínium és szénszálas műanyag erőteljes használatával váltják ki a nehezebb acélt.

2014-ben érkezik új Audi Q7, amely kisebb tömegének köszönhetően a károsanyag-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás terén is nagyot lép majd előre.