Olasz és indiai vállalatok egymást túllicitálva harcolnak a James Bond-filmek autógyártójának, a brit luxusautó-gyártó Aston Martin 50 százalékos tulajdonhányadáért.

A tárgyalásokat jól ismerő források szerint az autógyártó jelenlegi tulajdonosa, a kuvaiti Investment Dar csütörtökön még az olasz magántőkealap Investindustriallal kötött megállapodást a vállalat felének értékesítéséről. Az indiai Mahindra and Mahindra azonban pénteken magasabb ajánlatot tett, így továbbra is eldöntetlen a 98-éves luxusautó-gyártó sorsa.

A Reuters hírügynökségnek nyilatkozó források szerint az olasz befektető 200 millió és 250 millió font (70 – 87 milliárdforint) közötti ajánlatot tett, és bízik a sikerében, mivel ajánlatát „technikai szempontból” kedvezőbbnek tartja, többek között egy, a Daimler AG-hez tartozó Mercedes Benzzel kötendő együttműködési megállapodás miatt. A forrás szerint az olasz ajánlat értelmében a brit Gaydonban maradna a luxusautók gyártása.

Az olasz befektetési alap nem új a luxusjárműpiacon: 2006-ban vásárolta fel az olasz motorgyártó Ducatit. Az olasz vállalatot áprilisban 860 millió euróért adta el a német Audinak.

A Mahindra, amely a világ első számú traktorgyártója, az indiai vállalatok közül a legtöbb sportterepjárót gyártja, hiszen tulajdonosa a dél-koreai Ssangyong Motor Co-nak. Egy másik, a hírügynökségnek nyilatkozó forrás szerint a Mahindra az Aston Martin technológiai újításait használná fel saját járműkínálatának felfrissítésére.

Az amerikai Ford Motor Co. 2007-ben 479 millió fontért (167 milliárd forint) adta el az Aston Martint kuvaiti befektetőnek. Azóta David Richards, egykori Forma-1-es csapatfőnök vezeti a társaságot.

Az Aston Martin autóinak közel 15 százalékát Ázsiában értékesíti. Kínai vásárlók 2010-ben 110 autót vásároltak a gyártótól, de ez a szám – elemzői várakozások szerint – az idén meghaladja majd az 500-at. Egy másik, az indiai Tata Motor tulajdonában álló brit luxusmárkának, a Jaguar Land Rovernek már Kína a legnagyobb piaca, de a válság ellenére Európában is egyre nő az igény a márka modelljeire.

Forrás: MTI