2012. november 19-én készült el az Audi Hungariánál az utolsó RS3. Mint a vállalat kommunikációs vezetőjétől, Czechmeister Mónikától megtudtuk, eredetileg csak egy-kétezer darab szerepelt a gyártási tervekben, végül 5639 darabot szereltek össze Győrben. A különleges modell gyártása 2010-ben indult.

Búcsúzik az Audi RS3 1
Búcsúzik az Audi RS3 11


Az RS3 az A3-as sorozat csúcsmodellje, csak ötajtós karosszériával, azaz Sportback néven készült. Motorja – amely helyben készül – 2,5 literes, öthengeres, a maximális teljesítmény 340 lóerő, a nyomatékcsúcs 450 Nm. Az egyedi karosszériaelemekkel vadabbá varázsolt modell alig 4,6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Az 1575 kilós autó 250 km/óránál éri el elektronikusan korlátozott végsebességét.

Az erőátvitelben hétfokozatú, duplakuplungos automata váltó és állandó összkerékhajtás szerepel. A vezetési élményről a motorerő mellett az átlagnál sportosabb hangolású felfüggesztés és kormánymű gondoskodik.

Az RS3 az Audi Hungaria negyedik modellje volt. A járműgyártás az első Audi TT-vel 1998 tavaszán kezdődött Győrben. Ezt követte 1999 őszén a TT Roadster. Később mindkét modellből érkezett az új generáció, amelyekhez 2007 novemberétől csatlakozott az Audi A3 Cabriolet is. A karosszéria gyártását és lakkozását Ingolstadtban végzik, majd a járműveket Győrben szerelik össze.

2012 első felében 21 569 jármű készült az Audi Hungariánál, ebből 10 042 Audi TT Coupé, 5962 A3 Cabriolet, 3479 Audi TT Roadster és 2035 Audi RS 3 Sportback.

900 millió euró összegű beruházás nyomán az Audi a jelenleg működő motor- és járműgyártáson túlmenően teljes gyártási folyamatot lefedő vállalattá bővíti az üzemet. 2013-tól évente 125 000 jármű hagyja majd el a gyártósorokat. Köztük az A3 egy újabb variánsa, amely egy szedán lesz.