Ellenfelet kap Nagy-Britanniából a BMW, a Los Angeles Auto Show-n a Jaguar bemutatta a XFR-S modellt, az XF sorozat új, különösen sportos variánsát. Nemcsak az XF-ek közül emelkedik a XFR-S, de ez a márka valaha épül legerősebb és leggyorsabb szedánja.
Motorja az XKR-S ben is használt 5,0 literes V8-as, kompresszorral megspékelve. Az izgalmas kombináció 550 lóerő teljesítményt és 680 Nm nyomatékot szabadít a hátsó kerekekre. A kapcsolatot közöttük a ZF nyolcfokozatú váltója adja.
Manuális módban a kormány mögötti fülekkel a vezető is irányíthatja a folyamatokat, ilyenkor még gyorsabb a kapcsolás. Kézi, illetve az automata Sport állásában minden visszaváltást gázfröccsel segít az elektronika, amit a sportkipufogón jelentkező zenei élmény kísér.
Nemcsak a váltót igazították az XFR-S jelleméhez, de a 30 százalékkal feszesebb – adaptív – futómű, a 20 colos kerekek, az elől 380 mm-es féktárcsák, az aktív differenciálmű és a menetstabilizáló is támogatja a sportos vezetési stílust. A Nürburgringen, Nardóban és walesi vidéki utakon hangolták a kocsit.
Ha minden összeáll, akkor 4,6 másodperc elég, hogy a rajtot követően az XFR-S elérje a 100 km/órát. Csúcssebessége korlátozott, csak épp nem 250-nél, hanem 300 km/óránál.
A Jaguar második R-S modellje sokkal inkább a versenypályák környékére készült, mint az operaház elé: az egyedi első lökhárítók, az új küszöbök, a diffúzor és a méretes hátsó szárny azon dolgoznak, hogy a levegőt munkára fogják az autó stabilitása érdekében. Egyes részeik karbonból készültek.
A Jaguar láthatóan már nem csak a britek autója akar lenni, hiszen az XFR-S-hez választható öt karosszériaszín között nincs brit versenyzöld, van viszont francia versenykék és olasz versenypiros, emellett még szürke, fehér és fekete színek kérhetők.
Az új Jaguar XFR-S forgalmazása 2013 nyarán indul, Európában várhatóan februárban, a Genfi Autószalonon áll a nagyközönség elé.