Nincs meglepetés, a Los Angeles Autoshow-n most leleplezett új Cayman, a Boxster testvére. Leszámítva, hogy kupé és nem roadster, a két kocsi azonos. Ízlés kérdése, hogy kinek melyik a szebb. A harmadik generációs Cayman alacsonyabb és hosszabb, könnyebb és gyorsabb, hatékonyabb és erősebb, mint korábban. A hosszabb tengelytáv, a szélesebb nyomtáv és a nagyobb kerekek tovább fokozzák a vezetési teljesítményt.
Ez a Porsche harmadik sportkocsija – az új 911 és Boxster – után, amelynél erőteljesen a könnyű építésre koncentráltak a tervezők. Ennek köszönhetően az új Cayman – kiviteltől függően – 30 kilóval könnyebb, mint elődje és akár 15 százalékkal kevesebbet fogyaszt, miközben motorja erősebb.
Az új generációs kétüléses két változatban készül, Cayman és Cayman S néven. Az alapmodell 2,7 literes boxermotort rejt, teljesítménye 275 LE (korábban 2,9L-265 LE), nulláról 100 km/órára 5,4 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 266 km/óra. Átlagfogyasztása 7,7, illetve 8,2 liter lehet sebességváltótól függően. Hatfokozatú manuális váltóval fogyaszt többet, míg a hétsebességes duplakuplungos automatával takarékosabb.
Ugyanez igaz a Cayman S-re is, amely 8,0, illetve 8,8 literes fogyasztásra képes a szabvány szerinti cikluson. A nagyobb üzemanyag-felhasználás nem véletlen, az S motorja 3,4 liter hengerűrtartalmú, ami 325 lóerő teljesítményre jó, ennyit nyújtott az előző generációs 911 Carrera. A Cayman S 4,7 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/órára, de erejéből 283 km/órás tempóra is futja.
Nemcsak dinamikában, de kiegészítőkben is felülmúlja elődjét a Cayman, elérhető hozzá az adaptív tempomat, amely nemcsak a sebességet szabályozza, hanem az autó előtti távolságot is a forgalom többi résztvevőjéhez képest. Kérhető az autóhoz hangolt Burmester hangrendszer és kulcs nélküli nyitás és indítás is.
A tervek szerint 2013 márciusában kezdődik az új Porsche Cayman piaci bevezetése Európában. Az alapmodell indulóára 51 385 euró (14,4 millió forint) Németországban, a Cayman S 64 118 eurótól (18 millió forint) vehető meg.