Bár egyelőre hivatalosan nem jelentette be a Porsche, a gyár olajipari partnere elárulta: 2014-ben indul a Le Mans-i 24 órás verseny csúcskategóriájában a sportkocsigyártó.
Ám mint friss közleményében közölte a Porsche, már jövőre gyári csapattal vesz rész a legendás versenyen, igaz, egyelőre nem csúcskategóriát jelentő LMP1-ben, hanem a hagyományosabb, GT-autóknak szóló GTE kategóriában. 1998 óta, amikor a márka megnyerte a versenyt, ez az első alkalom, hogy gyári csapattal vesz részt a franciaországi klasszikuson a márka.
„Mérnökeink fejlesztik az új Porsche 911 RSR-t, amelyet gyári versenyzőink tesztelnek” – mondta Hartmut Kristnen, a Porsche Motorsport vezetője. „Lehetne-e jobb alkalom az új autó bemutatására, mint a Porsche 911 ötvenedik évfordulója?” (A Porsche 911 a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be 1963-ban – a szerk.)
A két új 911 RSR a Porsche AG Team Manthey égisze alatt versenyez majd, a csapat menedzsere Olaf Manthey, aki komoly tapasztalattal bír a hosszútávú versenyeken, nem mellesleg ötször nyerte meg a Le Mans-i 24 órás versenyt, Porschéval.
Mindeddig a Porsche a legsikeresebb gyártó a Le Mans történetében, hiszen járművei 16 abszolút győzelmet szereztek, a legutolsót 1998-ban. Azóta sem távolodtak el a megbízhatósági versenytől, de csak privát csapatokon keresztül, alacsonyabb kategóriákban versenyeztek.
Mindez persze csak előkészítése a 2014-es LMP1-es, azaz csúcskategóriás részvételnek. A Porsche beszállásával az Audi várhatóan elhagyja a sorozatot, hiszen őrültség lenne a Volkswagen-konszern márkáit egymással versenyeztetni.
A csapat lényegében biztosan nem változik majd, csak átcsomagolják Porschéba. A technika azonban másnak ígérkezik. Az Audi főként dízelekkel nyert, idén pedig dízel hibriddel, a Porsche is hibriddel indul, de az elektromos rendszerek benzinmotort támogatnak. Az egyedi prototípus elvileg a 2013-ban érkező új szupersportkocsi, a 918 Spyder alapjaira épül.