A francia autógyárak számára az idei lehet a legrosszabb év 1997 óta. A gyártók szakmai szövetsége, a CCFA előrejelzése szerint az idén Franciaországban 14 százalékkal csökken az újonnan üzembe helyezett kocsik száma, és várhatóan 1,9 millió alá fog menni. Ennél kevesebb új regisztrációt 1997-ben jegyeztek fel.

 

Néhány hónappal ezelőtt az ágazati szervezet még csak 12 százalékos visszaesést várt az egy évvel korábbihoz képest, de novemberrel bezárólag már 14 százalékos csökkenésnél tartottak. Csupán novemberben majdnem 20 százalékkal esett vissza az új autók vásárlása tavaly novemberhez képest.

 

A francia autópiac több mint felét uraló PSA Peugeot Citroën és Renault az átlagosnál is rosszabbul szerepelt: január-november között 17,7, illetve 21,7 százalékos visszaesést szenvedett el. A külföldi márkák regisztrációja átlagosan 6,5 százalékkal csökkent, de például a BMW-é és a Daimleré nőtt, 0,7, illetve 5,7 százalékkal.

A PSA-nak már a hóna alá nyúlt a francia állam, hétmilliárd eurós kötvénykibocsátással három évre támogatást nyújt a csoport bankjának, a BPF-nek, amely finanszírozási gondokkal küzd. A Peugeot bankja a csoport gépkocsijait forgalmazó szalonoknak és vásárlóknak nyújt hiteleket. Eközben a cégcsoport a Opellel is társul a beszerzések és az autófejlesztések területén, hogy csökkentsék költségeiket. 

A francia autógyártók fő problémája, hogy elsősorban az európai régióban forgalmazzák járműveiket, ahol viszont a válság miatt csökken a kereslet. 

 

Forrás: MTI